تاریخ : 1396,پنجشنبه 23 شهريور02:49
کد خبر : 245370 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مشهد به افزایش شهریه

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد گفت: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مشهد بدنبال افزایش 15 درصدی شهریه در سال تحصیلی جدید اعتراض کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمد قربانی، مسئول انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد در خصوص اعتراضات دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مشهد گفت: علاوه بر اعتراض روز دوشنبه دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد هفته قبل نیز اعتراضی نسبت به مسئولان دانشگاه داشته‌اند.

وی افزود: این اعتراضات در جهت افزایش 15درصدی شهریه ثابت دانشگاه در سال تحصیلی جدید بوده است.

این فعال دانشجویی بیان کرد: در چند سال اخیر هیئت امنای دانشگاه پیام‌نور مشهد بدون بیان هیچ دلیلی به دانشجویان این دانشگاه شهریه را تا 15 درصد افزایش می‌دهند؛ در حالی که خدمات رفاهی، آموزشی و دیگر خدمات دانشگاه نسبت به دانشجویان از نظر کمی و کیفی هیچ افزایشی ندارد.

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شهریه هر سال افزایش می‌یابد؛ اما دانشجویان شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات دانشگاه در قبال خودشان نیستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان دانشگاه نیز در قبال این افزایش شهریه پاسخ‌گوی دانشجویان نیستند، دانشجویان از مسئولان دانشگاه انتظار دارند که حداقل دلیل افزایش شهریه دانشگاه را به آنان بگویند که این کار از سوی مسئولان انجام نمی‌شود.

قربانی با اشاره به این نکته که دانشگاه همچنین هر سال از دانشجویان مبلغ 35هزارتومان جهت ارائه خدمات فرهنگی از آنان دریافت می‌کند، متذکرشد: در قبال دریافت چنین مبالغ و افزایش شهریه‌هایی، این سوال را از مسئولان دانشگاه داریم، که آیا به ازای دریافت این مبالغ، هزینه هم از سوی شما برای دانشجویان می‌شود؟

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد گفت: درخواست دانشجویان از مسئولان دانشگاه این است که چنانچه هزینه‌ای در قبال دریافت مبالغ و افزایش شهریه برای آنان انجام داده‌اند به صورت مشخص بگویند.

این فعال دانشجویی گفت: شهریۀ متغیر برخی از دانشجویان که انتخاب واحد کرده بودند، افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در قبال این اعتراضات قول پیگیری داده‌اند که با توجه به اینکه فردا زمان انتخاب واحد به پایان می‌رسد، بعید می دانیم که بتوانند در کاهش شهریه کار انجام دهند.

قربانی بیان کرد: اعتراض دیگر دانشجویان در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه پیام‌نور بود، چون دانشجویان در زمان استخدامی با مشکل مواجه می‌شوند.

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد افزود: برخی از نهادها متاسفانه مدرک دانشگاه پیام نور را قبول ندارند و فارغ التحصیلان این دانشگاه را پذیرش نمی‌کنند.

این فعال دانشجویی گفت: از دیگر مشکلات این دانشگاه نبود امکانات و ساعت کافی جهت تدریس دروس عملی برخی رشته مانند مهندسی است.

وی متذکرشد: باوجود این‌که این دانشگاه رشته‌های مانند مهندسی را دارد، که برخی از واحدهای آنها را باید به صورت عملی گذراند؛ اما این دانشگاه امکاناتی چون آزمایشگاه در این خصوص ایجاد نکرده است.

قربانی گفت: کلاس این واحدهای عملی یا برگزار نمی‌شود و چنانچه برگزار شود، از سر وا می‌کنند.