تاریخ : 1396,یکشنبه 26 شهريور02:05
کد خبر : 245639 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق به رئیس‌جمهور

در قسمتی از بیانیه آمده است: از طرفی به پای میز مذاکرات می آیند و از طرف دیگر به اعمال تحریم های جدید و تهدید به گزینه نظامی می پردازند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

«دولتمردان آمریکا مردم غیرمنطقی‌ای هستند؛ حرفشان غیرمنطقی است، عملشان غیرمنطقی است، زورگویانه است؛ توقع دارند دیگران در مقابل کار غیرمنطقی آنها و زورگوئی آنها تسلیم شوند؛ خب، بعضی هم تسلیم میشوند؛ بعضی از دولتها، بعضی از نخبگان سیاسی در برخی از کشورها در مقابل پرروئی و زورگوئی آنها تسلیم میشوند؛ اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم‌شدنی نیست.» امام خامنه‌ای مدظلهُ العالی ، 1391/11/21

جناب حجت الاسلام حسن روحانی؛ رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و عضوهیات نظارت بر اجرای برجام

سلام علیکم؛

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن بزرگداشت هفته دفاع مقدس، همانطور که مستحضرید رئیس جمهور آمریکا در صحبت های اخیر خود، دوباره ایران را به عنوان تهدیدی جدی برای ثبات و آرامش منطقه معرفی کرده و توافق اخیر خود با ایران را توافقی ناعادلانه جلوه دادهاست و جمهوری اسلامی را ناقض روح برجام می داند و تهدید کرده است که در مقابل ایران ساکت نخواهد ماند. از طرفی متاسفانه ملت ایران در این هفتهشاهد اعمال تحریم های جدید از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نسبت به 7 فرد و 2 شرکت ایرانی به بهانه حمایت از تروریسم و جرایم سایبری بوده است. همچنین باید توجه داشت ایران با گذشت زمان تنها شاهد تعلیق و به عقب انداختن زمان انجام تعهداتطرف غربی است که در واقع این عمل برخواسته از روح استکباری و غیرمنطقی آنهاست. 

این قبیل اتفاقات، رخداد تازه ای در این چند ماهه­ی پسابرجامی محسوب نمی شود؛ از طرفی به پای میز مذاکرات می آیند و از طرف دیگر به اعمال تحریم های جدید و تهدید به گزینه نظامی می پردازند. در ادبیات سیاسی انقلاب، دشمن، دشمن است و انتظار ترحم و خوش عهدی از آن کاملا کودکانه به نظر می آید.این سطح از بدعهدی و دشمنی از طرف دولتمردان زورگو و غیرمنطقی آمریکایی سابقه ای به قدمت انقلاب اسلامی داشته است و همواره با گذشت زمان تکرار می شود. قابل اعتماد دانستن آمریکا و نادیده گرفتن خوی پلید خودبرتربینی و استکباری دولت های غربی ، خطایی بزرگ و نابخشودنی به شمار می­رود که تجربه تاریخی ملت ایران، گواهی بر آن است که همواره مسئولانی با نگاهِ اعتماد به دشمن، در دست­یابیبه منافع ملی و آرمانی خود با شکست روبرو شده اند.

جنبش دانشجویی از جنابعالی نیز،به عنوان رئیس هیات نظارت بر برجام و رئیس جمهور ملت ایران انتظاردارد، در واکنش به رفتارهای استکبارمآبانه ­ی طرف غربی، شاهد اقدامی انقلابی و مقتدرانه در صیانت از اهداف اقتصادی انقلاب باشد. اقداماتی سریع و زمان­مند، مانند بالابردن سقف غنی سازی به بیش از67/3 درصد و افزایش تعداد سانتریفیوژها در فوردو به بیش از 1000 سانتریفیوژ، میتواند حرکت رو به جلو و تاثیرگذاری در این عرصه محسوب شود.

همچنین تذکر این نکته نیز به جاست که مردم غیور و انقلابی ایران در این انتظار چندساله(!) شاهد تلاش­های مصرانهشما در به ثمر رساندن میوه برجام جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده اند، امابا کمال تاسف اگر نگوییم ثمره این مدت مذاکره تنها اِعمال تحریم های جدید بوده، می توان گفت: آب در هاون کوبیدنی بیش نبوده است.

لذا به نظر می رسد تنها راهکار خروج از شرایط نابه­سامان کنونی، توجه ویژه بهتقویت ظرفیت های داخلی اقتصاد و اجرای کامل سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می باشد.

از خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی و هیات دولت را درانجام به موقع تکالیف انقلابی مسئلت می نماییم.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادقعلیه السلام

25/6/1396


کد خبرنگار : 38