تاریخ : 1396,یکشنبه 26 شهريور21:44
کد خبر : 245715 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها با وزرا و معاون رئیس جمهور

اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور از فردا (دوشنبه) با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رییس‌ جمهور و تعدادی از وزیران دولت دوازدهم در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، این اجلاس دو روزه در آستانه سال تحصیلی جدید و با هدف « تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت» و سخنرانی سید ضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز می­‌شود.

در روز نخست اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، نشست تخصصی «آموزش عالی فناوری­‌های ارتباطی و اطلاعاتی» با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بحث و گفت و گوی مسئولان وزارت علوم و رؤسای دانشگاه­‌ها برگزار می­‌شود.

برگزاری جلسه هم اندیشی با موضوع «همکاری­‌های آموزشی و پژوهشی در بخش صنایع، معادن و بازرگانی» با حضور برات قبادیان، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران از دیگر برنامه‌های روز نخست این اجلاس به شمار می­‌رود.

در روز دوم اجلاس، نشست تخصصی «همکاری­‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با نظام علم و فناوری کشور» به ریاست بیژن زنگنه، وزیر نفت و بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های روز دوم این اجلاس سراسری، سخنرانی حجت­ الاسلام­ والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­‌هاست و در ادامه، قرار است نشست هم اندیشی با موضوع «دانشگاه، پویایی، امنیت و آرامش» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، حسین میرزایی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، داریوش سلیمی، مشاور وزیر علوم و رییس مرکز حراست و بحث و گفت و گوی رؤسای دانشگاه­‌های سراسر کشور برگزار شود.

بخش پایانی اجلاس به ریاست محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک نشست تخصصی دیگر با موضوع «برنامه و بودجه؛ نظام علم و آموزش عالی کشور» و حضور عبدالحسین فریدون، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و حسین عسکریان ابیانه، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت دنبال می‌شود و سرانجام بیانیه پایانی اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­‌های سراسر کشور قرائت خواهد شد.

برگزاری آئین بزرگداشت و تقدیر از محمد فرهادی، وزیر سابق علوم با سخنرانی برخی از مسئولان و همکاران وی در وزارت علوم و اجرای برخی برنامه­‌های فرهنگی از دیگر بخش­‌های این اجلاس به شمار می­‌رود.