تاریخ : 1396,سه شنبه 28 شهريور14:10
کد خبر : 245851 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بازی دو سر باخت مسلمانان

داعش که نفس‌های آخرش را در غرب آسیا می‌کشد، قصد دارد به سمت شرق کوچ نماید و در این بین از تعارض بودا و اسلام سوء استفاده کند. امید است که وانمود کردن جنگ مذهبی پشت پرده سیاست، پنهان نماند و چهره واقعی غرب برای همگان پیدا گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مرضیه اشرفی، استاد دانشگاه قزوین در مورد فاجعه‌ی کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار بیان کرد: نیکسون در کتابش بیان کرده بود که در بازی دو سر باخت، چگونه غربی‌ها با بیان جنگ مسلمانان با بودایی‌ها، جنگ مذهبی را علَم کرده و سیاست‌ را در پشت پرده قرار می‌دهند.

وی افزود: از نسل‌کشی سال١٩۴۵ تا کشتار حال حاضرِ میانمار را می‌توان یک بحث سیاسی محکم از جانب کاخ سفید اعلام کرد. چنانچه کشورهایی مانند چین در شرق آسیا، می‌توانند از میانمار به عنوان واسطه، یکسری عوامل مانند کشیدن لوله نفت و گاز استفاده نمایند، کاخ سفید پذیرای این مسأله نیست

وی اظهار داشت: از طرف دیگر، داعش که نفس‌های آخرش را در غرب آسیا می‌کشد، قصد دارد به سمت شرق کوچ نماید و در این بین از تعارض بودا و اسلام سوء استفاده کند. امید است که وانمود کردن جنگ مذهبی پشت پرده سیاست، پنهان نماند و چهره واقعی غرب برای همگان پیدا گردد

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب ((پیروزی بدون جنگ))، اثر ریچاد نیکسون، راهبردهای اصلی حکومت واشنگتن را بیان می‌نماید. می‌گوید همیشه دشمنتان را سر دو راهی قرار دهید که با انتخاب هر کدام، شکست بخورد.

منبع: استاد نیوز