تاریخ : 1396,سه شنبه 28 شهريور18:55
کد خبر : 245882 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

راه‌اندازی اسنپ مهارتی فنی حرفه ای

پنج طرح کلان کشوری بعد از ظهر امروز در اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور رونمایی می شود. یکی از این طرح ها راه اندازی اسنپ مهارتی فنی حرفه ای است .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور امروز صبح با حضور ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت معدن تجارت، سفیر کره جنوبی و بسیاری از مسولان دانشگاهی در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

در این اجلاس، پنج طرح کلان کشوری «فن تویپ»، برنامه «تجمیع استانی مراکز فنی حرفه‌ای»، راه‌اندازی «اسنپ مهارتی فنی حرفه ای»، رونمایی از «اطلس دانشگاه فنی حرفه‌ای» و ایجاد «ستاد ملی تولید و اشتغال» رونمایی می شود.

یکی از این طرح‌ها ایجاد «ستاد ملی تولید واشتغال» است که این طرح با توجه به شعار سال در سطح کشور دائر می‌شود و بنا است در این ستاد ایده‌ها به محصول تبدیل شوند.

همچنین «اطلس دانشگاه فنی و حرفه ای» رونمایی می شود، با رونمایی از این طرح اطلاعات تمامی بخش‌ها و لایحه‌های مختلف مراکز فنی حرفه‌ای نظیر نیروی انسانی، منابع  مالی و  جمع آوری خواهد شد.

اسنپ مهارتی فنی حرفه ای راه اندازی می‌شود
طرح دیگری که امروز در اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای رونمایی می شود، «اسنپ مهارتی دانشگاه فنی حرفه ای» است که با راه‌اندازی این اسنپ دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای بر اساس مهارتی که دارند در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه از تعمیرکاری گرفته تا آموزش ورود پیدا خواهند کرد و با گواهینامه دانشگاه فنی حرفه‌ای به بخش‌های مختلف مراجعه می‌کنند. بر اساس آن بخش عمده‌ای از هزینه ها به حساب دانشگاه و بخش دیگری به اپراتور تعلق می‌گیرد