تاریخ : 1396,سه شنبه 28 شهريور19:54
کد خبر : 245887 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کمک وزارت علوم به پذیرش دانشجوی خارجی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم باید برای پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری مدیران دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در هتل المپیک با اشاره به مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: نباید انتظار داشته باشیم سرپرست دانشگاه به تنهایی مشکلات را حل کند، حتی رئیس جمهور هم نمی‌تواند به تنهایی این مشکلات را حل کند و همه باید به هم کمک کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مهارت‌ محوری تاکید کردند و این مساله در برنامه ششم توسعه نیز مورد تاکید است. ما هنوز نتوانستیم برای تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک کنیم.

بیگلری اظهار داشت: اگر سرانه امروز دانشجویی رشته ادبیات را با رشته‌های فنی و حرفه‌ای که هزینه‌های زیادی هم دارد مقایسه کنیم سرانه فنی و حرفه‌ای کمتر است، من نماینده استانی هستم که آموزشکده فنی و حرفه‌ای در آنجا واقعا مظلوم است.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با دو اتاق و یک سالن دانشگاه شده است حالا می‌خواهند فنی و حرفه‌ای را با علمی کاربردی ادغام کنند، به چه علت؟ هر دانشگاه باید سر جای خودش باشد.

وی افزود: ببینید فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای چقدر جذب بازار کار شدند.

بیگلری گفت: مشکل این است که دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را با مراکز فنی و حرفه‌ای یکسان می‌دانند در حالی که باید اسم دانشکده‌ها به دانشگاه تغییر یابد تا با مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای یکی نشود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت نمایندگان مجلس از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در دانشگاه‌های دیگر رشته‌ها توسعه می‌یابد ولی برای توسعه رشته‌ها در دانشکده فنی و حرفه‌ای موانع زیادی قرار می‌دهند، خواسته نمایندگان مجلس از وزارت علوم صدور حکم سریع‌تر ریاست برای ناصر شمس است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم باید برای پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک کند.