تاریخ : 1396,پنجشنبه 30 شهريور19:05
کد خبر : 246069 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دفاع مقدس نماد عینی کربلا بود

رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه دفاع مقدس ما بسیار شبیه به قیام کربلا بود، گفت: دفاع مقدس نماد عینی کربلا و ادامه فرهنگ ارزشی کربلا بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم از بندرگز، سرتیپ غلامحسین دربندی ظهر امروز در مراسم یادواره 6 شهید گرانقدر روستای گز شرقی شهرستانبندرگز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهید حججی که این شهید، حجت خدا بر روی زمین شد؛ اظهار داشت: امروز امثال شهید حججی و همرزمانشان با خلوص نیت برای دفاع از مظلوم و حفاظت از حرم استوار ایستاده‌اند و در برابر شدیدترین عداوت‌‌ها و وحشی‌گری داعشی‌ها خم به ابرو نمی‌آورند.

وی افزود: اما تروریست‌های مزدور داعشی وقتی در دستان مستحکم رزمندگان مقاومت اسیر می‌شوند به علت ترس ذاتی، ایمان ضعیف و نداشتن هدف الهی حاضرند همه هستی خود را واگذار کنند تا خطی به چهره‌شان نیفتد.

امیر سرتیپ دربندی افزود: جنگ‌های دنیا برای توسعه‌طلبی و به دست آوردن ثروت صورت می‌گیرد اما  تنها جنگی که در روی کره زمین اتفاق افتاد و این 2 هدف را نداشت دفاع مقدس ما در برابر صدام بعثی با پشتوانه استکبار است.

رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: فلسفه قیام اباعبدالله مبارزه با ظلم و زنده نگه داشتن اسلام بود و از این جهت دفاع مقدس ما نیز بسیار شبیه به قیام کربلا بود.

وی خاطر نشان کرد: غرب و دشمنان ما بدانند که تا توان داریم این یادواره‌های شهدا برگزار خواهد شد و تا جهان پابرجاست پرچم شهدا بر زمین نخواهد افتاد.

رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه شهدا جان خود را در دفاع مقدس فدا کردند، افزود: شهدا همواره سرافراز هستند و اکنون نیز آماده نبرد در جهاد فرهنگی هستیم.

وی حضور نوجوانان در دوران دفاع مقدس را از ویژگی‌های خاص این دوران برشمرد و خاطرنشان کرد: رزمندگان 13 ساله مانند شهید حسین فهمیده در جبهه‌های دفاع مقدس حضور پیدا می‌کردند.

رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور شهدا را رمز ماندگاری دستاوردهای دفاع مقدس خواند و متذکر شد: شهدا عزت و افتخار را برای کشور به ارمغان آوردند و همه ما در برابر عظمت شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم.

مداحی ذاکر اهل بیت و برگزاری نمایشگاه آتش به اختیار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.