تاریخ : 1396,شنبه 01 مهر17:51
کد خبر : 246181 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش تعداد دانشجویان مشمول وام ازدواج

پرداخت وام ازدواج علاوه بر دانشجویان روزانه به دانشجویان نوبت دوم، فرزندان شهید و جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان که حین تحصیل تاهل اختیار کنند بلامانع است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی بخشنامه‌ای به روسا و معاون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تقویم زمانی پرداخت تسهیلات رفاهی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه، وام ویژه دکتری (تحصیلی، ضروری) صرفاً به دانشجویان دوره دکتری روزانه، غیرشاغل و غیربورسیه دانشگاه های دولتی اعطا می شود.

وام عتبات به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) پرداخت می شود و برای دانشجویان مجرد مبلغ ۱۰ میلیون ریال و دانشجویان متأهل ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است.

پرداخت وام ازدواج علاوه بر دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی به دانشجویان نوبت دوم فرزندان شهید و جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان دانشگاه های دولتی که در حین تحصیل تأهل اختیار کنند،  بلامانع است.

دانشجویان متأهل مقطع کارشناسی در صورت کسب معدل کل حداقل ۱۶ و دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در صورت کسب معدل کل حداقل ۱۷.۵ تا سقف ۱.۵ برابر سقف مصوب، از وام ودیعه مسکن متأهلی بهره مند می شوند. پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویانی که در نیمسال اول قبل از تقاضای وام، مشروط بوده اند، امکانپذیر نخواهد بود.

با توجه به تجمیع وام های دانشجویی از سال گذشته، ارسال حداکثر سه لیست برای هر یک از وام ها مجاز است. اولویت انتخاب و ثبت تقاضای وام با دانشجویانی است که در پورتال دانشجویی ثبت نام کرده اند.

تأیید و ارسال لیست وام های نیمه متمرکز (ضروری، ودیعه مسکن، استعداد درخشان و حج و عتبات) از روز ۲۰ تا انتهای همان ماه طی یک لیست امکانپذیر خواهد بود.

تأکید می شود با عنایت به مأموریت های صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه ها تدابیری اتخاذ کنند، تا در راستای اجرای وظایف قانونی صندوق رفاه، اعتبارات ابلاغ شده در اختیار دانشجویان مستعد و کم بضاعت قرار گیرد.