تاریخ : 1396,شنبه 01 مهر23:58
کد خبر : 246217 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خوابگاه‌های دخترانه علوم پزشکی ایلام

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برخلاف سال‌های گذشته امسال هزینه خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان دختر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، رضا عباسی رودی مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: سال گذشته دانشجویان دختر این دانشگاه صرفا دو ترم اول را در خوابگاه های خودگردان سپری می کردند و از ترم سه در خوابگاه های دولتی بودند که هزینه ای نداشت. اما از ابتدای این ترم دانشگاه مبلغ 480 هزارتومان از دانشجویان بابت خوابگاه طلب کرده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای دختران سه خوابگاه اهل بیت، گلستان و کوثر را دارد. دانشگاه صرفا از دانشجویان ساکن در خوابگاه کوثر هزینه ای دریافت نمی کند که آنهم مخصوص افراد خاص است.

عباسی رودی بیان کرد: استدلال مسئولین دانشگاه این است که خوابگاه گلستان و اهل بیت را به صورت خصوصی گرفته است، از این رو مصئپ.به شورای فرهنگی دانشگاه است که هزینه ی خوابگاه ها را باید دانشجویان شخصا پرداخت کنند. این در حالی است که مسئولین دانشگاه در سال های قبل تلاشی مبنی بر ساخت خوابگاه های جدید برای دانشجویان نکرده اند.

ایشان درخصوص وضعیت عمومی خوابگاه های دخترانه نیز اضافه کرد: خوابگاه اهل بیت از امنیت پایینی برخوردار است. سرویس های ایاب و ذهاب دانشگاه دانشجویان را در فاصله 7 دقیقه ای از در خوابگاه پیاده می کند که در زمان های تاریکی هوا می تواند برای دانشجویان خطرآفرین باشد.