تاریخ : 1396,یکشنبه 02 مهر21:32
کد خبر : 246283 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

قابل‌توجه داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۶؛

جزئیات «زمان» و «مکان» مصاحبه ۱۱ دانشگاه دارای رشته‌های نیمه‌متمرکز +جدول

در این گزارش قصد داریم اطلاعیه‌های دانشگاه‌های نیمه‌متمرکز را که اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور آن را منتشر کرده است را مورد بررسی قرار دهیم و محتوای آن را به اطلاع داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۶ برسانیم.

به گزارش خبرنگار صنفی_آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هرچند تکلیف رشته‌هایی که روش پذیرش در آنها به صورت «متمرکز» انجام می‌شود به پایان رسیده است، با این حال داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته، کد یک یا تعدادی از دانشگاه‌های نیمه‌متمرکز را انتخاب کرده‌اند هنوز بلاتکلیف هستند و منتظرند تا دانشگاه‌های مذکور طی اطلاعیه‌هایی آنها را از ادامه مراحل پذیرش آگاه سازند. در این گزارش قصد داریم اطلاعیه‌های دانشگاه‌های نیمه‌متمرکز را که اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور آن را منتشر کرده است را مورد بررسی قرار دهیم و محتوای آن را به اطلاع داوطلبان کنکور سراسری سال 96 برسانیم.

* لیست دانشگاه‌های دارای رشته‌های نیمه‌متمرکز
در ادامه لیست دانشگاه‌های دارای رشته‌های نیمه‌متمرکز به همراه کدهای آنان آمده است:

ردیف کد دانشگاه توضیحات
1 11 دانشگاه فرهنگیان ---
2 17 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ---
3 12 دانشگاه شاهد ---
4 14 دانشگاه علوم قضایی ---
5 20 دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج) ---
6 15 دانشگاه علامه طباطبایی رشته مدیریت بیمه اکو
7 22 دانشگاه مذاهب اسلامی ---
8 23 دانشگاه صدا و سیما ---
9 24 دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع) الهیات و معارف اسلامی
10 18 دانشکده غیرانتفاعی رفاه ---
11 21 دانشگاه شهید مطهری ---

* دانشگاه شاهد:
داوطلبانی که فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی دانشگاه شاهد اعلام گردیده، لازم است براساس جدول شماره ۱ برای انجام مراحل مختلف مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی با در دست داشتن مدارک لازم شامل: یک قطعه عکس 4*3 پشت‌نویسی شده، اصل کارت ملی و شناسنامه - یک برگ تصویر صفحه اول شناسنامه و یک عدد خودکار آبی بر اساس جدول ذیل به آدرس: تهران - ابتدای آزادراه خلیج فارس - روبروی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) - دانشگاه شاهد - ساختمان ایثار مراجعه نمایند. ضمنا وسیله ایاب و ذهاب از ایستگاه متروی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) به دانشگاه شاهد فراهم است.

نکات مهم:
1- به استحضار کلیه داوطلبان محترم می‌رساند، ورود به دانشگاه شاهد برای تمامی خواهران محترم(اعم از معرفی‌شدگان و همراهان آنان) با توجه به ضوابط اختصاصی دانشگاه، صرفا با حجاب برتر (چادر) امکان پذیر است.

2- اسامی اعلام‌شده قبولی تلقی نمی‌شود و از این نظر هیچ‌گونه حقی را برای داوطلب ایجاد نمی‌نماید. همچنین عدم حضور در این مرحله از بررسی، به منزله انصراف از حضور در دانشگاه شاهد تلقی می‌گردد و متعاقبا هیچ اقدامی در این رابطه امکانپذیر نخواهد بود.

3- تمامی معرفی‌شدگان محترم لازم است راس ساعت تعیین‌شده حضور یابند. ضمنا با توجه به اینکه زمان بررسی پرونده هر یک از مراجعین متفاوت بوده و از زمان حضور در دانشگاه و شروع بررسی‌ها بعضا تا 4 ساعت ادامه می یابد، خواهشمند است برنامه‌ریزی لازم را در این خصوصی به انجام رسانید.

4- به منظور تکمیل نمودن فرم اطلاعات مورد درخواست دانشگاه، لازم است نام، نشانی دقیق و تلفن تماس سه نفر از معرفین خود(از محل کار، تحصیل و سکونت) که حتی الامکان خویشاوند نباشند و همچنین نشانی دقیق محل سکونت حداقل پنج سال اخیر خود را به همراه داشته باشید.

برنامه زمان‌بندی مصاحبه‌شدگان دانشگاه شاهد

******************************

* دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی:
داوطلبانی که فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی‌شدگان هر یک از کدرشته‌های تحصیلی متمرکز پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - تهران(رشته‌های مخصوص داوطلبان بومی و دارای تعهد استخدام) با کد 11 اعلام گردیده، لازم است برای انجام مراحل مختلف مصاحبه علمی-تخصصی و با در دست داشتن مدارک موردنیاز و براساس برنامه زمانی مندرج در جدول شماره 2 ذیل و به آدرس‌های جدول شمارہ 3 مراجعه نمایند.

تذکر مهم: انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی معرفی شدگان کد 11 رشته های تحصیلی متمرکز و دانشگاه‌های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سال 1396 در دو بخش مجزا خواهد بود، معرفی‌شدگان دقت نمایند که در مراحل مورد نظر شرکت نموده باشند.

الف) نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش
توجه آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1396 را که اسامی آنان در ردیف پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت هریک از رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شده است، به رعایت دقیق موارد ذیل معطوف می‌دارد:

1- پس از تهیه یک نسخه پرینت فرم اطلاعات فردی(این فرم در ذیل این اطلاعیه قابل دریافت است) از سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس اقدام و به همراه تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از تاریخ انتشار اسامی در سایت، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ( نشانی مندرج در جدول) ارسال و یا به صورت حضوری ارایه نمایند.

2- لازم است در تکمیل فرم مشخصات دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و نارسایی در تکمیل فرم به عهده داوطلب خواهد بود.

3- عدم تکمیل فرم اطلاعات و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

ب) اقدامات لازم برای انجام مصاحبه علمی- تخصصی
1- جدول شماره «2» نام، نشانی و شماره تلفن مراکز مجری مصاحبه علمی- تخصصی از معرفی شدگان کد 11 ظرفیت رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال 1396 در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است.

تذکر مهم: معرفی شدگان کد 11 دقت نمایند که موظفند علاوه بر حضور در مصاحبه تخصصی بر اساسی استان بومی، طبق بخش "نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش" حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از زمان انتشار این اطلاعیه، جهت انجام مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی و مصاحبه گزینش به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود( نشانی مندرج در جدولشماره 3) با در دست داشتن فرم اطلاعات فردی و سایر مدارک مربوط مراجعه نمایند.

2- حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های موردنیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی تلقی می‌گردد و مسئولیت آن صرفا به عهده داوطلب خواهد بود.

3- از معرفی‌شدگان مصاحبه علمی - تخصصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1396 اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی سازمان سنجش آموزش کشور (کسب نمره علمی کل 6500 در زیرگروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل 15 در ددورہ متوسطه دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، بومی بودن در کد رشته- محل انتخابی، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسبب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (1374/7/1 به بعد) و ...) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه علمی - تخصصی، منتفی خواهد بود.

تذکر مهم: حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد.

4- موفقیت در مصاحبه تخصصی و بررسی و تایید صلاحیت‌های عمومی به منزله قبولی فرد تلقی نمی‌گردد، بلکه کلیه داوطلبان باید واجد شرایط مصاحبه تخصصی و بررسی و تایید صلاحیت‌های عمومی بوده و همچنین در گزینش نهایی که براساس ضوابط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گردد، دارای بالاترین نمره علمی نهایی در مقایسه با سایر داوطلبان نیز باشند.

5- با توجه به اصلاحات دفترچه شماره (2) آزمون سراسری سال 1396 به داوطلبان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی، توصیه می‌شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه نموده و براساسی آخرین اصلاحات اعلام شده، برای مصاحیه تخصصی اقدام نماید.

تبصره: داوطلبان معرفی‌شده در صورت عدم تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از مصاحبه برای پذیرش در دانشگاه‌های مزبور اقدام نمایند و یا در مراحل مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی شرکت ننمایند.

6- تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابه جایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیلی تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست.

7- تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین وغیره ممنوع است.

تبصره 1: در کلاس‌های که به حدنصاب لازم (حداقل 25 نفر) برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود نسبت به جابجایی پذیرفته‌شدگان اقدام می‌کند.

تبصره 2: انتقال و جابجایی در بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ممنوع است.

9- جهت شرکت در مصاحبه به همراه داشتن اصلی و تصویر مدارک(کارت ملی، شناسنامه، دفترچه درمانی(در صورت وجود)، دیپلم و یا گواهی تأیید شده که معدل کل در آن قید شده است) و یک قطعه عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده باشد(ترجیحاً عکسی که موقع ثبت نام در آزمون ارسال شده است)، الزامی است.

10- زمان مصاحبه معرفی شدگان: روز دوشنبه مورخ ۱۰/ ۷/ ۱۳۹۶ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۲/ ۱۳۹۶/۷ (صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعد از ظهر ۱۴ تا ۱۸ ) است.

11- براساس جدول تعرفه های آزمون سراسری، هر یک از داوطلبان معرفی شده برای هزینه مصاحبه و بررسی صلاحیتهای عمومی، مبلغ سیصد و سی هزار (330/000) ریال به حسابی که در زمان مصاحبه تخصصی اعلام می‌گردد واریز نموده و اصلی فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

توجه : از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نموده‌اند، مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی به عمل نخواهد آمد بنابراین این داوطلبان از واریز مبلغ مزبور خودداری نمایند. بدیهی است مبلغ واریزی برگشت داده نمی‌شود.

تذکرات مهم:
1- در صورتی که روزهای تعیین شده برای انجام مصاحبه معرفی‌شدگان کفایت نکند، ممکن است مصاحبه داوطلب در روزهای بعد از تاریخ اعلام شده در جدولی نیز (حداکثر تا مورخ 1396/7/12) ادامه یابد.

2- از داوطلبان محترم درخواست می‌شود جهت انجام مصاحبه علمی - تخصصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه به محل تعیین شده مراجعه نمایند.

برنامه زمانی شرکت در مراحل مصاحبه تخصصی معرفی‌شدگان کد 11

******************************

* دانشگاه علوم قضایی:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه علوم قضایی را مشاهده می‌کنید:

دانشگاه علوم قضایی

******************************

* دانشگاه علامه طباطبایی:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه علامه طباطبایی را مشاهده می‌کنید:

دانشگاه علامه طباطبایی

******************************

* دانشکده غیرانتفاعی رفاه:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشکده غیرانتفاعی رفاه را مشاهده می‌کنید:

دانشکده غیرانتفاعی رفاه

******************************

* دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را مشاهده می‌کنید:

******************************

* دانشگاه شهید مطهری:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه شهید مطهری را مشاهده می‌کنید:

******************************

* دانشگاه مذاهب اسلامی:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه مذاهب اسلامی را مشاهده می‌کنید:

******************************

* دانشگاه صدا و سیما:
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه صدا و سیما را مشاهده می‌کنید:

******************************

* دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع):
در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع) را مشاهده می‌کنید:


کد خبرنگار : 20