تاریخ : 1396,سه شنبه 04 مهر15:27
کد خبر : 246453 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مهندس فوتبال آسیا چه کسی است؟

بررسی شرایط صعود تیم های حاضر در مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد که نقش ستاره ای به نام هالک به عنوان مهندس فوتبال آسیا در گلسازی و گل زنی تا چه اندازه پررنگ بوده است.

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، چهار تیم پرسپولیس ایران، الهلال عربستان، اوراواردز ژاپن و شانگهای SIPG چین به مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند تا تکلیف فینالیست های بالاترین سطح رقابتهای باشگاهی قاره کهن بعد از تقابل پرسپولیس و الهلال و اوراوا برابر شانگهای مشخص شود.

در مرحله یک چهارم، پرسپولیس 10 نفره برابر الاهلی عربستان نان دویدن فوق العاده بازیکنانش را خورد و شانگ های روی دستان یک ستاره برزیلی به جمع 4 تیم برتر صعود کرد.

در واقع بررسی شرایط صعود تیم های حاضر در مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد که نقش ستاره ای به نام هالک به عنوان مهندس فوتبال آسیا در گلسازی و گل زنی تا چه اندازه پررنگ بوده است. بازیکنی سرشناس با سابقه توپ زدن در پورتو پرتغال و زنیت روسیه. مهاجم سابق تیم ملی برزیل در لیگ قهرمانان، برای شانگ های 8 گل زده و 7 پاس گل داده تا هم بهترین گلزن رقابتها باشد و هم بهترین طراح در رویاندن گل درون دروازه رقبا.

در این مقطع  که لیگ قهرمانان آسیا وارد حساس ترین مراحل خود شده می توان بررسی کرد که هالک برزیلی در تقابل با کدام تیم ها موفق به ارسال پاس گل شده و البته که رقبای احتمالی او برای کسب عنوان بهترین پاسور آسیا چه کسانی هستند؟

علیپور دبل کرد، بیت سعید نیست

به گزارش مشرق، در جمع حاضرین در جدول بهترین پاسورهای لیگ جاری قهرمانان آسیا نام علی علیپور و حسن بیت سعید به چشم می خورد. بیت سعید بازیکن حال حاضر استقلال تهران در لیگ قهرمانان برای استقلال خورستان یک مهره موثر بود. این هافبک مهاجم، در دو دیدار رفت و برگشت برابر الجزیره امارات موفق به ارسال پاس گل شد و البته که در تقابل با لخویا قطر نیز هنرش را در گل سازی نشان داد. با این حال امروز نه بیت سعید شانسی دارد تا عملکردش در لیگ قهرمانان را بهبود بخشد و نه از استقلال خوزستان در جمع چهار تیم مرحله پایانی خبری هست.

و اما علی علیپور که مثل بازیکن امروز استقلال 3 پاس گل داده و البته که شانس افزایش آنها را دارد. مهاجم مازندرانی پرسپولیس که در مرحله گروهی برابر الوحده امارات یک پاس گل داده بود در مرحله حذفی هم با ارسال دو پاس گل برابر الاهلی ارزش هایش را نشان داد. با تمام این اوصاف فاصله این مهاجم با آمار بهترین پاسور لیگ قهرمانان چهار ارسال منجر به گل است.

مهندس هالک

جیوانیلدو ویرا دسوزا به خاطر شباهتش به یک شخصیت کارتونی ملقب به هالک شده است. این برزیلی سرشناس را باید ارزشمندترین بازیکن حال حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نامید. بازیکنی که با 8 گل زده –فعلا- عنوان آقای گل رقابت‌ها را در اختیار دارد. با این حال هالک برزیلی با ارسال 7 پاس گل عنوان مهندس فوتبال آسیا را هم در اختیار دارد تا تیمش شانگهای همچنان امیدوار به کسب موفقیت های بعدی و شاید کسب عنوان قهرمانی مسابقات باشد.

شماره 10 شانگهای در سیستم 3-3-4 تیمش هم گوش چپ بازی می کند و هم گوش راست. هالک تجربه فراوانی از بازی در تیم ملی برزیل بدست آورده است. این برزیلی تنومند، طی سالهای 2009 تا 2016 برای تیم ملی برزیل 11 گل برابر آرژانتین، دانمارک، آفریقای جنوبی، هندوراس، شیلی، پاناما، کاستاریکا و آمریکا به ثمر رسانده است.

این مهاجم فیزیکی، در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا برابر وسترن سیدنی(2)، اف سی سئول، جیانگ سو چین(رفت و برگشت) و گوانگژو اورگراند(2) پاس گل داد تا نشان دهد به همان اندازه که چارچوب دروازه رقبا را می شناسد، قدرت تشخیص فضای مناسب برای ارسال پاس طلایی را هم دارد.

نماینده ژاپنی ها

اوراوا ردز ژاپن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با شانگ های چین روبرو خواهد شد. در جمع سامورایی ها بهترین پاسور یوسو کاشیواگی است که 29 ساله است و 4 پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است. این ملی پوش ژاپنی در تقابل تیمش برابر وسترن سیدنی، ججو یونایتد کره و کاوازاکی ژاپن(2)، چهار پاس طلایی ارسال کرده است. جالب اینکه کاشیواگی تنها در 6 دیدار برای اوراوا به میدان آمده و 4 پاس گل داده است.

در واقع یوسو را باید عامل حذف دیگر تیم ژاپنی مرحله قبل یعنی کاوازاکی دانست. این هافبک خلاق در شرایطی که تیمش بازی رفت را 1-3 به حریف باخته بود، در دیدار برگشت 2 پاس گل ارسال کرد تا هم عامل اصلی پیروزی 1-4 تیمش شود و هم باعث رسیدن اوراوا به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا.

نیکولاس الهلال متخصص برابر ایرانی ها

نیکولاس میلسی نماینده فوتبال اروگوئه در الهلال عربستان است. این راست پای 24 ساله در 9 بازی لیگ قهرمانان وارد ترکیب اصلی الهلال شد تا 2 گل بزند و 4 پاس گل ارسال کند. بازیکن شماره 16 الهلال اولین پاس گلش را در هفته نخست مسابقات برابر پرسپولیس ارسال کرد. میلسی در دقیقه 82 دیدار مقابل پرسپولیس کارلوس ادواردو را صاحب موقعیت گلزنی برابر پرسپولیس کرد تا گل دقیقه 68 مهندس پرسپولیس در لیگ برتر یعنی محسن مسلمان را بی اثر کند.

نیکولاس سپس برابر استقلال خورستان هم پاس گل داد تا نشان دهد متخصص این کار در تقابل با ایرانی هاست. این بازیکن در نهایت قاتل العین امارات شد تا با ارسال 2 پاس گل برابر این تیم در ایستگاه حذفی سند پیروزی 3-0 الهلال برابر حریف را به ثبت برساند.

حال باید دید در مرحله نیمه نهایی از میان بازیکنان یاد شده موتور کدامیک برای رویاندن گلهای جدید دوباره روشن خواهد شد؟

هالک برزیلی یا کاشیواگی ژاپنی؟ شاید هم ملیسی از الهلال یا علیپور از پرسپولیس ایران؟


کد خبرنگار : 41