تاریخ : 1396,سه شنبه 04 مهر20:11
کد خبر : 246488 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه تربیت مدرس دانشجوی پسادکتری پذیرش می‌کند

دانشگاه تربیت مدرس از میان دانش آموختگان دکتری با گرایش تخصصی احتراق، پژوهشگر پسادکتری می‌پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشگاه تربیت مدرس از میان دانش آموختگان دکتری با گرایش تخصصی احتراق، پژوهشگر پسا دکتری می‌پذیرد.

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس از میان دانش آموختگان دکتری با گرایش تخصصی احتراق که دارای سابقه کار آزمایشگاهی در زمینه احتراق صنعتی و کاربرد سوخت‌های زیستی (Biomass fuels) در سامانه‌های احتراقی بوده و علاقمند به گذراندن دوره پسا دکتری در زمینه احتراق تجربی هستند، پژوهشگر پسادکتری می‌پذیرد.

علاقه‌مندان واجد شرایط می‌توانند رزومه کامل و درخواست خود را به رایانه kiumars@modares.ac.ir ارسال نمایند.

ارائه مدارک: پژوهشگر انتخاب شده باید مدارک زیر را آماده کرده و از طریق استاد میزبان به معاونت پژوهشی ارائه نماید. قبلاً فرم شماره ۲ باید توسط رئیس دانشکده مربوطه امضاء شود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

۱ - دو نسخه اصل فرم مشخصات پژوهشگر (فرم شماره ۱) که توسط متقاضی تکمیل شده و عکس بر روی آن الصاق شده باشد.

۲ - فرم تقاضای استخدام که به امضاء استاد میزبان و رئیس دانشکده/مرکز رسیده است (فرم شماره ۲)

۳ - رزومه کامل (شامل سابقه آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی) به همراه کپی مقالات ISI چاپ شده (با قید ضریب تأثیر مقاله)

۴ - پیشنهاد طرح پژوهشی دوره پسا دکتری (در دوصفحه)

۵ - توصیه نامه از استاد راهنمای دوره دکتری

۶ - اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه متقاضی

۷ - اصل و تصویر برگ پایان خدمت یا معافیت

۸ - ۳ قطعه عکس ۴ × ۳ جدید (رنگی و تمام رخ با زمینه سفید)

۹ - اصل و تصویر مدرک دکتری (یا مدرک موقت)

۱۰ -اصل و تصویر کارت ملی

قرارداد و بیمه: در صورت کامل بودن مدارک و شفاف بودن مسائل مربوط به تأمین مالی و پس از ارزیابی اولیه علمی (به بخش «نظارت بر عملکرد» در این صفحه رجوع شود)، معاونت پژوهشی مدارک را جهت عقد قرارداد به معاونت مالی-اداری ارسال می‌نماید. معاون مالی- اداری دانشگاه با استناد به تأیید معاونت پژوهشی مدارک را جهت استخدام به رئیس امور اداری و سپس کارگزینی ارجاع می‌نماید. کارگزینی با پژوهشگر جهت ملزومات بعدی تماس تلفنی خواهد گرفت. پژوهشگران می‌توانند در این مرحله، قبل از برقراری حقوق، تقاضای علی الحساب نمایند (از معاونت مالی-اداری). واریز حقوق ماهانه به حساب بانک ملت که پژوهشگران باز می‌نمایند صورت خواهد گرفت. پس از امضای قرارداد و طی مراحل اداری، پژوهشگر به عنوان یک عضو پژوهشی قراردادی دانشگاه کارت پرسنلی دریافت می‌کند و مشمول بیمه می‌شود.

امکانات دیگر:

بیمه تکمیلی: جهت بیمه تکمیلی پژوهشگران باید به صورت شخصی به اداره رفاه دانشگاه مراجعه نمایند (پس از عقد قرارداد و دریافت حکم).

خوابگاه: دانشگاه سهمیه محدودی خوابگاه جهت واگذاری به پژوهشگران پسادکتری در اختیار دارد که بر اساس اولویت و صف در اختیار قرار می‌دهد. احتمال واگذاری برای خوابگاه مجردی بیشتر است. جهت تسریع پژوهشگران شخصاً پی گیری نمایند.

پست الکترونیکی: پژوهشگران باید از طریق رئیس دانشکده تقاضای پست الکترونیکی نمایند.

تردد خودرو به دانشگاه: ورود خودرو به دانشگاه توسط کارت هوشمند پرسنلی که از طرف معاونت مالی-اداری صادر می‌شود ممکن خواهد بود. جهت دریافت برچسب خودرو پژوهشگران باید به امور کارکنان دانشگاه مراجعه نمایند و مدارک لازم را ارائه نمایند.

عضویت کتابخانه: دفتر امور پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری با تقاضای پژوهشگر نامه‌ای خطاب به کتابخانه مرکزی تهیه می‌نماید که پژوهشگر بر اساس آن می‌تواند عضو کتابخانه شود. مدت زمان عضویت معادل زمان قرارداد است.

سربازی: دانشگاه در قبال مشکل سربازی متقاضیان مسئولیتی ندارد، اما امکان استخدام پسادکتری با راهکار امریه وجود دارد. متقاضیان با معاونت پژوهشی مشورت نمایند.

تمدید دوره: قرارداد‌های پسادکتری برای مدت محدود بسته می‌شوند و در صورت موافقت استاد میزبان تمدید می‌شوند. در این رابطه لازم است پژوهشگران یک ماه و نیم قبل از پایان قرارداد با ارائه فرم شماره ۳ نسبت به تمدید اقدام نمایند تا اخلالی در روند پرداخت حقوق ایجاد نشود.

نظارت بر عملکرد: معاونت پژوهش و فناوری در ابتدای ورود پژوهشگران ارزیابی اولیه‌ای از سطح علمی پژوهشگران انجام می‌دهد. این ارزیابی بر اساس جمع ضریب تاثیر (impact factor) مقالات چاپ شده‌ای است که پژوهشگر در آن‌ها نویسنده اول است (یا نویسنده دوم پس از استاد راهنمای دوره دکتری). مجموع ضریب تاثیر این مقالات از ۲ نباید کمتر باشد. در طول دوره پسادکتری اساتید میزبان باید به صورت ماهانه عملکرد پژوهشگر را تایید نمایند تا پرداخت حقوق پژوهشگران توسط دانشگاه صورت گیرد. این کار توسط سامانه اینترنتی طراحی شده صورت می‌گیرد.

خاتمه دوره و دریافت گواهی: پس از پایان دوره پژوهشگر با ارائه فرم شماره ۴ به معاونت پژوهشی می‌تواند تقاضای گواهی دوره پسادکتری از معاونت پژوهشی نماید. این فرم باید به امضای استاد میزبان نیز برسد و مراحل تسویه حساب قبلاً صورت گرفته باشد. این گواهی به منزله یک مدرک تحصیلی نمی‌باشد.