تاریخ : 1396,سه شنبه 04 مهر21:23
کد خبر : 246503 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی در حمایت از مردم فلسطین

آقای ترامپ در صحبت های خود جمهوری اسلامی ایران راتوصیه کرده است که به مسائل مردم خود توجه کند درصورتی که با اقدامات جنگ طلبانه ی ایشان و سایر دولت مردان این کشور مردم آمریکا دچار مصائب مختلفی شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی از مردم مظلوم فلسطین، یمن، بحرین ، میانمار بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه:

ولَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ (انبیا 105)

امروزه شاهد اقدامات رئیس جمهور کشوری هستیم که با اظهارات خود سبب تعجب جهانیان و شرمندگی و سرافکندگی ملت خود شده است.

مردی که در یک روز شاهد  فرمان اجرایی منع ویزایی او  و در روز دیگر شاهد منع و نقض فرمان او توسط قاضی فدرال سیاتل هستیم. در روزی شاهد تهدید حمله نظامی  به جزیره کره و اعلام حرکت دو ناو آمریکایی به این جزیره هستیم در حالی که در چند روز بعد متوجه می شویم که این ناو به سمت تنگه ی سوئدا  در اقیانوس هند حرکت کرده است.

اظهارات جناب ترامپ در سازمان ملل همانند سخنان بی اساس و غیر حرفه ای سابق ایشان بود. موضع گیری عوامانه رئیس جمهور امریکا در سخنرانی اخیر درقبال جمهوری اسلامی  ایران و سایر کشورهای جهان و موضوعاتی چون برجام ، جبهه ی مقاومت ، فعالیت های موشکی و...نشان دهنده  اندیشه ظالمانه جهان استکبار بود.

او ایران را در حالی حامی تروریست خواند که مسبب اصلی ایجاد گروه های تروریستی حاضر در منطقه، کشور مستکبر آمریکا بوده است. همچنین ایشان ایران را به نقض توافق بین المللی برجام متهم کرده است که این در حالی است که طبق گزارش های سازمان های بین المللی، جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و این آمریکا بوده است که با انجام اقدامات مختلف سبب نقض برجام گردیده است.

آقای ترامپ در صحبت های خود جمهوری اسلامی ایران راتوصیه کرده است که به مسائل مردم خود توجه کند درصورتی که با اقدامات جنگ طلبانه ی ایشان و سایر دولت مردان این کشور  مردم آمریکا دچار مصائب مختلفی شده اند.

لازم است چند نکته ای را به آقای ترامپ و سایر دولت مردان آمریکا تذکر بدهیم:

۱)در ابتدای منشور سازمان ملل متحد آمده است: همه ی کشورها ملزم به انجام عهدنامه‌ها ی بین المللی و التزامات مندرج در آن هستند.
۲)در بند دوم ؛ از اهداف و مقاصد منشور ملل متحد و سازمان های بین المللی،  برابری حقوقی دولت ها در حاکمیت ذکر شده است.
۳)همچنین  در بند چهارم، اعضا در روابط بین المللی خود از تهدید به زور و  تهدید علیه استقلال دیگر کشورها منع شده اند و راه حل اختلافات بین المللی در روش های  مسالمت آمیز خلاصه شده است .

همچنین لازم است که به آقای ترامپ مقاومت ملت ایران در وقایع جنگ تحمیلی، وقایع سال 82 و سال های اخیر  که سبب خوار و ذلیل شدن سربازان آمریکایی توسط سپاه جمهوری اسلامی ایران شد و با گریه و تضرع از کار غلط خود عذر خواهی کردند را یادآوری کنیم .

دولت امریکا با بد عهدی های پیاپی اش، خود را به خوبی در چشم مردم ایران و جهان رسوا کرده است و حال ملت عزتمند ایران به هیچ عنوان حاضر به اعتمادی دوباره به استکبار جهانی نخواهند بود.

همچنین  لازم است که خدمت مسئولین جمهوری اسلامی ایران عرض  کنیم:

1)تاریخ 38 ساله انقلاب و به خصوص توافق برجام نشان دهنده ی این است که مذاکره با آمریکا حاصلی ندارد وهمان طور که مقام معظم رهبری فرمودند توجه ما باید به ظرفیت های درونی باشد.
2)لازم است که در تدوین تعهدات دیگر دقت بیشتری حاصل شود که ان شالله اینگونه نشود که هر  غلطی طرف  مقابل انجام بدهد، نقض تعهد محسوب نشود اما هر اقدام ایران انجام دهد نقض تعهدات محسوب شود.
3)ملت ایران همواره از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی خود دفاع کرده اند و از موازین انقلابی خود خارج نشده اند و براین موازین ایستادگی خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران با افتخار میگوید با تمام قدرت و توان در برابر ظلم در کنار مظلوم ایستاده است و بی هیچ تعارفی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، یمن، بحرین ، میانمار  و... اعلام می دارد.

و السلام علی من التبع دین الحق

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد
بسیج دانشجویی دانشگاه صدرا
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد جنوب
بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه
بسیج دانشجویی دانشکده فنی انقلاب اسلامی
بسیج دانشجویی دانشکده عمران نقشه برداری وزارت دفاع