تاریخ : 1396,چهارشنبه 05 مهر17:54
کد خبر : 246556 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعلام فراخوان جشنواره عمار

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان هشتمین دوره خود را در پنج بخش رقابتی و موضوعات مختلف منتشر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فراخوان هشتیمن دوره خود را با موضوعات «تاریخ معاصر ایران»، «فتنه سال 88»، «بیداری اسلامی و جهانی»، «نقد درون گفتمانی»، «جنگ نرم»، «اقتصاد مقاومتی» و «ملت قهرمان» منتشر کرد.

بنابرین گزارش، متقاضیان شرکت در جشنواره، تا 20 آبان، فرصت دارند آثار خود را در بخش‌های «فیلم»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «تولیدات رادیویی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغاتی» با مراجعه به تارنمای AmmarFilm.ir  ثبت و حداکثر تا پنج روز پس از آن به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان، بخش «هدایای مردمی» که در دوره گذشته این جشنواره مطرح شده بود، در این دوره به عنوان یکی از بخش‌های مستقل  در فراخوان گنجانده شده است و مردم می‌توانند هدایای خود را جهت اهدا به فیلمسازان به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

لازم به ذکر است که همانند ادوار گذشته، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در فراخوان خود از علاقه‌مندان برای اکران مردمی آثار جشنواره دعوت کرده است تا با مراجعه به تارنمای جشنواره، نسبت به ثبت نام جهت نمایش فیلم‌ها اقدام کنند.

بر اساس فراخوان هشتمین جشنواره عمار، آثاری که تا تاریخ 25 مهر ماه به دبیرخانه برسند در صورت رضایت فیلمساز و با نظر هیئت انتخاب، در اولین مرحله، وارد چرخه اکران مردمی می‌شوند.

هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، 8 تا 17 دی ماه 96 در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و از آبان ماه سال جاری تا 30 مهر سال آتی اکران‌های مردمی این جشنواره هم در شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.

باسمه تعالی

فراخوان هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

زمان‌بندی

ثبت‌نام اثر: حداکثر تا 20 آبان 96

تحویل اثر به دبیرخانه: حداکثر تا 25 آبان 96

اکران مرکزی (سینما فلسطین تهران): 8 تا 17 دی‌‌ماه 96

اکران‌های مردمی (همة شهرها و روستاهای کشور): از آبان 96 تا 30 مهر 97

قوانین عمومی
برای شرکت در جشنواره، ثبت نام در AmmarFilm.ir و ارسال اصل اثر به دبیرخانه الزامی است.

آثار ثبت‌نامی، نباید در دوره­های پیشین جشنواره شرکت کرده باشند.

فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه باید دارای فرمت ( H.264، حداقل ابعاد 1920*1080) باشند. (نحوه تهیه خروجی مذکور در اینجا)

اخذ تأییدیه از تهیه­کننده جهت شرکت اثر در جشنواره بر عهده ثبت­نام کننده است.

آثاری که تا 25 مهر 96 به دبیرخانه جشنواره برسند در صورت کسب آرای هیئت انتخاب، در اولین مرحله، وارد چرخه اکران مردمی می‌شوند.

دبیرخانه جشنواره با حساسیت نسبت به حفظ آثار، در اکران عمومی آن‌ها در دی‌ماه و بهمن‌ماه 96 در سراسر کشور مختار است، همچنین در صورت اعلام رضایت فیلمساز در فرم ثبت‌نام، امکان اکران مردمی آثار را در طول سال داراست.