تاریخ : 1396,دوشنبه 10 مهر17:25
کد خبر : 246829 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

با تهدید مدیر تلگرام، آیا تلگرام در ایران بسته می شود؟

موسس تلگرام دو کشور ایران و روسیه را به قطع سرویس‌های این پیام رسان در این دو کشور تهدید کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: موسس تلگرام دو کشور ایران و روسیه را به قطع سرویس‌های این پیام رسان در این دو کشور تهدید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ پاول دوروف موسس شبکه اجتماعی تلگرام گفت: فعالیت تلگرام را در کشورهایی که بر آن فشار وارد کنند، متوقف می‌کنیم. دوروف مدعی شد اکثر فشارها به دلیل پافشاری تلگرام جهت حفظ حریم خصوصی کاربران است.

پیش‌تر هم برای انتقال برخی سرورهای تلگرام به ایران دوروف مخالفت های زیادی را ابراز داشت.

وی مدعی شد که علت این فشارها دفاع تلگرام از اطلاعات شخصی کاربران در برابر خواسته های غیر متعارف دولت‌ها است. دوروف خاطرنشان کرد: تعقیب قضایی تلگرام در ایران و روسیه خطری را برای این شرکت بوجود نمی آورد زیرا ما درهیچکدام از این دو کشور به عنوان شخصیت حقوقی حضور نداریم.

قابل ذکر است که اخیرا دادستان تهران علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم کرده و گفته بود که این پرونده به ناحیه امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

بنا به اظهار معاون مرکز فضای مجازی کشور پیام‌رسان تلگرام در ایران بیش از 40 میلیون عضو دارد و حدود 60 درصد پهنای باند کشور را اشغال می‌کند.

از طرفی می‌توان این عمل دوروف را یک تهدید توخالی دانست زیرا بیش از 95 درصد کاربران تلگرام در ایران و روسیه هستند و لغو سرویس‌دهی به این 2 کشور یعنی مرگ تلگرام! باید دید که این شبکه هزینه از دست دادن این حجم زیاد از کاربرانش را به خاطر موضوعاتی که مدعی آن شده است را می‌پذیرد یا نه.