تاریخ : 1396,چهارشنبه 12 مهر06:48
کد خبر : 246982 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه اراک و اجاره‌بهای نجومی خوابگاه‌ها

دانشجویان دانشگاه اراک امروز به جای درس درگیر مشکلات صنفی هستند از اجاره بهای نجومی خوابگاه‌های خودگردان گرفته تا شورای صنفی که دیگر تیغش برش ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، انتشار بیانیه و نارضایتی دانشجویان دانشگاه اراک از وضعیت صنفی به خصوص خوابگاه‌های این دانشگاه در کانال‌های خبری، خبرگزاری دانشجو را بر آن داشت تا از دانشجویان این دانشگاه کم‌وکیف این موضوع را جویا شود.

یک فعال دانشجویی دانشگاه اراک گفت: در دانشگاه اراک دغدغه اصلی دانشجو بجای اینکه درس باشد امکانات اولیه رفاهی مانند خوابگاه است. متاسفانه همانگونه که در دفترچه انتخاب رشته هم آمده است دانشگاه اراک به دانشجویان کارشناسی تا سه ترم و به دانشجویان ارشد تا یک ترم (قبولیه روزانه) خوابگاه دولتی ارائه نمی‌دهد و آن‌ها را به خوابگاه‌های خصوصی و خودگردان که فاقد امکانات اولیه مانند اینترنت است می‌فرستند
 
این فعال دانشجویی افزود: در ۲ سال گذشته هزینه‌های خوابگاه‌های خودگران بشدت افزایش یافته و به ترمی ۶۵۰ هزار تومان هم رسیده است که کاملا با توانایی مالی دانشجویان دانشگاه دولتی مغایرت دارد.
 
وی تاکید کرد: برخی دانشجویان به علت هزینه‌های بالای خوابگاه‌های خودگردان زیر نظر دانشگاه به اجاره منازل دانشجویی چند نفره روی آورده‌اند که آن هم خالی از خلل نیست.
 
فعال دانشجویی دانشگاه اراک در مورد اقدامات شورای صنفی دانشگاه در مورد مشکلات صنفی دانشجویان گفت: پس از چند سال که از انحلال و عدم فعالیت شورای صنفی دانشگاه می‌گذشت نهایتا در سال 94 با برگزاری انتخابات این شورا فعالیت خود را آغاز کرد اما با تغییر در آئین‌نامه شورای صنفی، هرگاه اعضای این شورا برای پیگیری مطالبات دانشجویان اقدام کردند برچسب سیاسی خوردند و این وضعیت تا غیر فعال شدن شورای صنفی پیش رفت.
 
وی عنوان کرد: امروز شورای صنفی دانشگاه بیشتر جنبه مشورتی پیدا کرده تا اینکه  روحیه مطالبه‌گری داشته باشد و محدود شده این در حالی است که شورای صنفی علاوه بر پیگیری مطالبات آموزشی و تسهیلاتی دانشجویان، موظف به پیگیری امور فرهنگی دانشگاه نیز هست.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: در جهت حل مشکلات صنفی دانشگاه، نهایتا تشکل‌های دانشجویی اقدام به برگزاری تریبون آزاد کردند تا حرف دانشجویان را به گوش مسئولان برسانند و پس از تجمع در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه، ریاست دانشگاه در جلسه‌ای با حضور دیگر مسئولان دانشگاه قول حل مشکلات را دادند، اما مشکلات حل نشد چرا که وزارت به گفته مسئولان دانشگاه هیچ بودجه‌ای به دانشگاه نداد.