تاریخ : 1396,چهارشنبه 19 مهر12:07
کد خبر : 247572 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش تعرض جنسی در مدارس انگلیس

تعداد گزارش‌های آزار و اذیت نوجوانان به یکدیگر در انگلیس ۷۱ درصد رشد یافته؛ از ۴ هزار و ۶۰۳ مورد در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ به ۷ هزار و ۸۶۶ مورد در سال جاری رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گزارش پلیس انگلیس نشان می‌دهد، تعرض جنسی کودکان و نوجوانان این کشور به یکدیگر به شدّت افزایش یافته است.

بر اساس‌ آمار و ارقام موجود، بسیاری از آزار و اذیت‌های جنسی یا در مدرسه و یا بعد از مدرسه در مسیر مدرسه به خانه رخ می‌دهد؛ پلیس انگلیس هشدار می‌دهد که شکایات تعرض جنسی کودکان نسبت به دو سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه رو بده است.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد، نوجوانان محصل مواد مخدر استعمال می‌کنند که این موضوع یکی از محرک‌های آنها برای آسیب رساندن به هم‌کلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌هایشان است.

تعداد گزارش‌های آزار و اذیت نوجوانان به یکدیگر در انگلیس ۷۱ درصد رشد یافته؛ از ۴ هزار و ۶۰۳ مورد در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ به ۷ هزار و ۸۶۶ مورد در سال جاری رسیده است.

تعداد گزارش‌های تجاوز افراد زیر ۱۸ سال به یکدیگر در همین بازه زمانی، ۴۶ درصد افزایش یافته و از ۱۵۲۱ نفر به ۲۲۲۳ نفر رسیده است.

طبق گزارش پلیس انگلیس، آمار آزار و اذیت جنسی در مدرسه از ۳۸۶ مورد در سال ۲۰۱۴ به ۹۲۲ مورد در اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل سال ۲۰۱۷ رسیده که در ۲۲۵ مورد، تعرض رخ داده است.

از ماه مارس ۲۰۱۳، هزار و ۸۵۲ گزارش آزار و اذیت جنسی که تنها مربوط به کودکان زیر ۱۰ سال می‌شود به پلیس داده شده است که در بین این تعداد، کوچکترین کودکی که دوستش را شدیدا مورد آزار جنسی قرار داده بود، یک پسر ۴ ساله بوده که دوست ۵ ساله‌اش را اذیت کرده است.

پلیس انگلیس باور دارد، بنیان خانواده‌های انگلیسی در حال فروپاشی است؛ افزایش استعمال مواد مخدر و الکل در بین والدین انگلیسی و تماشای فیلم‌هایی با محتوای نامناسب موجب شده تا هر روز آمار اعتیاد، خودکشی و تعرض در این کشور افزایش یابد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس می‌گوید: «‌مدارس باید امن‌ترین مکان ممکن برای دانش‌آموزان باشد؛ حتی تهدید به آزار و اذیت جرم است و باید به اطلاع پلیس برسد؛ وظیفه مسؤلین مدارس و پلیس این است که از تمام دانش‌آموزان مراقبت کنند و از نگرانی‌های آنها درباره این مسائل آگاه باشند».

منبع: فارس