تاریخ : 1396,جمعه 21 مهر15:01
کد خبر : 247729 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تحلیلگر آمریکایی: راهبرد ترامپ درباره ایران کارساز نیست

استاد دانشگاه هاروارد و نظریه‌پرداز مطرح مکتب واقعگرایی در روابط بین‌الملل می‌گوید آنچه دونالد ترامپ درباره ایران می‌خواهد اعلام کند، راهبرد نیست و کارساز نخواهد بود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از  فارس، در حالی که از چند روز قبل گمانه‌زنی‌ها و جنجال‌های زیادی درباره اعلام «راهبرد دولت دونالد ترامپ درباره ایران» ایجاد شده است، یک چهره شناخته شده و تحلیلگر آمریکایی می‌گوید «کارآمدی» مواضع رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران را زیر سوال برده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است جمعه شب آنچه «راهبرد کلان در قبال ایران» خوانده شده است را اعلام کند.

مقامات آمریکایی به رسانه‌ها گفته‌اند ترامپ طی یک سخنرانی اعلام کند که برجام با منافع آمریکا همسو نیست و او قصد ندارد تائیدیه پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را صادر کند(جزئیات بیشتر).

در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره سخنرانی ترامپ در قبال ایران، استاد دانشگاه هاروارد و نظریه‌پرداز مطرح مکتب واقعگرایی در روابط بین‌الملل، گفت که «راهبرد» ترامپ درباره ایران گفته شده، اصلا راهبرد نیست.

«استفان والت» پنجشنبه شب به وقت محلی آمریکا در شبکه اجتماعی خود نوشت: «شنیدم ترامپ فردا راهبرد "جدید"خودش در قبال ایران را اعلام خواهد کرد. شرط می‌بندم که این، راهبرد جدیدی نخواهد بود. اصلا یک راهبرد واقعی نخواهد بود و کارساز نخواهد بود».