تاریخ : 1396,جمعه 28 مهر15:49
کد خبر : 248301 - سرویس خبری : باشگاه نویسندگان

حسام بریمانی؛

نفوذ در نهادهای تصمیم‌گیر و عدم توجه به تذکرات رهبری؟!

چه دست هایی پشت پرده است که در قضیه برجام که صحبت از منافع ملی کشور و صنعت هسته ای مطرح است کسانی در مذاکره ورود و نفوذ می کنند تا به راحتی اطلاعات محرمانه کشور به دست طرف مقابل بیفتد...

خبرنامه دانشجویان ایران: حسام بریمانی*// چند روز قبل در رسانه ها خبری منتشر شد که جدی ترین عضو مالی تیم مذاکره کننده برجام آقای دری اصفهانی به 5 سال حبس محکوم شد.

شخصی که از سوی رییس بانک مرکزی آقای سیف به عنوان نماینده بانک مرکزی به منظور رفع تحریم های مالی و بانکی به تیم مذاکره کننده معرفی شد کسی که هیچ سابقه فعالیت در بانک مرکزی را نداشته.

به سوابق این فرد می توان به مسولیت هایی از جمله عضو خزانه داری آمریکا و مسول میز انگلیس در خزانه داری آمریکا و ارتباطات گسترده با کشور انگلیس اشاره کرد.

اما مسله مهمی که مطرح است این است که چطور می شود و چه دست هایی پشت پرده است که در قضیه برجام که صحبت از منافع ملی کشور و صنعت هسته ای مطرح است کسانی در مذاکره ورود و نفوذ می کنند تا به راحتی اطلاعات محرمانه کشور به دست طرف مقابل بیفتد که نه تنها رفع تحریم ها منتفی شود بلکه حتی بعد از برجام هم شاهد تحریم های بیشتری از سوی آمریکا علیه ایران باشیم.

با شنیدن این گونه اخبار مسله و مفهوم مهمی به نام نفوذ در نهادهای تصمیم گیری و تصمیم سازی بیشتر نمایان میشود مفهومی که بارها و در جلسات مختلف رهبری به آن متذکر شده اند و علاوه بر ذکر بدعهدی آمریکا به هوشیاری تیم مذاکره کننده برجام در طول مذاکرات هم اشاره کردند.

اما دیدیم که نه تنها به هشدارهای رهبری توجه ای نشد بلکه افرادی در تیم مذاکره حضور داشتند که حکم محکومیت آنها اخیرا صادر شد. به بیان دیگر بدعهدی آمریکا در برجام وباقی ماندن تحریم ها عملا نتیجه تلاش های جاسوسانی امثال دری اصفهانی هاست.

به راستی پاسخگوی این اتفاقات و به بار آمدن ضررهای جبران ناپذیری که در نتیجه برجام بر کشور تحمیل شده کیست؟

در پایان باید آنچنان این رسوایی بزرگ را تکرار کرد و آنقدر آن را در تریبون ها و شبکه های اجتماعی جار زد تا ملت یکی دیگر از تفاوت های تیم مذاکره کننده سعید جلیلی را با تیم مذاکره کننده محمد جواد ظریف و علت نتایج فاجعه بار برجام که کشور را تا سالها درگیر خود خواهد کرد به عینه مشاهده کنند.

*مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران


کد خبرنگار : 38