تاریخ : 1396,شنبه 06 آبان17:34
کد خبر : 248913 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نقل و انتقال دانشجویان دختر دانشگاه آزاد از ترم آینده

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به تدوین آئین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان دختر دانشگاه آزاد گفت: این آئین‌نامه در حال تدوین است و از ترم دوم تحصیلی اجرایی خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد در خصوص انتقال دانشجویان دختر دانشگاه آزاد به دانشگاه‌های محل اسکان شان گفت: آئین نامه جدید نحوه انتقال دانشجویان به محل سکونت شان در حال تدوین است و از ابتدای ترم دوم تحصیلی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این نقل و انتقال در چارچوب تعیین شده و آئین نامه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده انجام خواهد شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: انتقال دانشجویان دختر معمولا در اولویت قرار می‌گیرد و مشروط بر این است که رشته مورد نظرشان در دانشگاه مقصد باشد و همچنین هم ترازی آموزشی وجود داشته باشد و مشکل آموزشی پژوهشی برای دانشجو نباید پیش بیاید.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد یادآور شد: اگر دانشجو همه شرایط را داشته باشد به صورت قطعی انتقال انجام می‌شود و اگر دانشجو شرایط را نداشته باشد به صورت مهمان با انتقال موافقت می‌شود و اگر در بازه زمانی که در دانشگاه مقصد میهمان است مشکلی برایش ایجاد نشود انتقال به صورت قطعی انجام می‌شود.

کلانتری ادامه داد: آئین نامه‌ای که در حال تدوین است همه موارد لحاظ خواهد شد که مشکلی برای نقل و انتقال دانشجویان ایجاد نشود.

وی در خصوص نحوه ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد برای ثبت درخواست شان می‌دانند که باید به سامانه نقل و انتقال دانشگاه مراجعه کنند و درخواست هایی که در چارچوب باشد به صورت خودکار انجام می‌شود و به دانشجو ابلاغ می‌شود و مواردی که نیاز به بررسی خاص دارد بررسی و به دانشجو پاسخ داده می‌شود.