تاریخ : 1396,پنجشنبه 11 آبان13:12
کد خبر : 249266 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از روند آماده‌سازی فیلم‌های جشنواره ۳۶ام فجر/ 2

در مسیر فجر

در حالی‌که این روزها اخبار حاشیه ای جشنواره فجر از قبیل کاهش هزینه های برگزاری، خروج از برج میلاد و محدودیت تعداد فیلم های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران مطرح است، خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران به روند آماده سازی فیلم های احتمالی حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پرداخته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه بررسی فیلم های احتمالی حاضر در جشنواره سی و ششم فجر به فیلم های در حال ضبط می رسیم. تعدادی از کارگردان ها این ایام مشغول فیلمبرداری آثار خود هستند و فشار سنگینی را متحمل می شوند تا بتوانند فیلم خود را به موقع به جشنواره امسال برسانند. از این میان می توان به فیلم های زیر اشاره کرد:

تنگه ابوغریب؛ بهرام توکلی 
فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی نیز از اوایل مهرماه جلوی دوربین رفت. بر این اساس، جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی از بازیگران این فیلم هستند. مجید خضوعی ابیانه نیز مدیریت فیلمبرداری کار را بر عهده دارد.

فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» روایتی است از دفاع دلاورمردانه گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی. روزهای رشادت و مظلومیت بچه های گردان عمار در روزهای آخر دفاع مقدس در منطقه حساس تنگه ابوغریب.

گفتنی است بهرام توکلی که تا کنون آثاری همچون پرسه در مه، اینجا بدون من و من دیه گو مارادونا هستم را برعهده داشته است چند سال پیش بعد از خواندن دست نوشته های شهید ابراهیم هادی ترغیب شده بود تا در حوزه دفاع مقدس فیلم بسازد.

"تنگه ابوغریب" یکی دیگر از محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج در جشنواره سی و ششم فیلم فجر است.

سراسر شب؛ فرزاد موتمن(فیلمبرداری)
«سراسر شب» به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی و کارگردانی فرزاد موتمن استارت فیلمبرداری را از 12 مهر زده است تا بتواند به موقع فیلم را به جشنواره برساند.

فیلم سراسر شب به نویسندگی مشترک زامیاد سعدوندیان و فرزاد موتمن یک درام معاصر است و در خلاصه داستانش آمده:  مهتا برای یافتن ردی از داود مرادی که آخرین فرد مرتبط با خواهرش مریم، پیش از خواب طولانی مدتش بوده به محله زندگی داود می‌رود تا با یافتن پاسخی برای سوالاتش پیرامون اتفاقی که برای مریم افتاده پیدا کند، اما در این میان...

الناز شاکردوست، امیر جعفری، مهدی سلطانی سروستانی و آزاده صمدی در این فیلم سینمایی بازی می‌کنند. حضور سینا حجازی خواننده موسیقی کشور  در این  پروژه سینمایی سروصداهایی را در پی داشته است.

90  درصد از این فیلم در شب فیلمبرداری می‌شود و تقریبا همه لوکیشن‌های فیلم در تهران است.

سال دوم دانشکده من؛ رسول صدرعاملی 
پس از پیش تولید یک ماهه، فیلمبرداری «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی از شهریور ماه آغاز شد. تهیه کنندگی این فیلم را مسعود ردایی بر عهده دارد و گروه در تلاشند تا کار را به جشنواره سی و ششم فجر برسانند

فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» که پیش‌تر با نام «چشم عروسک» پروانه ساخت گرفته بود، همزمان با روز ملی سینما در دانشگاه علم و صنعت مقابل دوربین رفت و پیش بینی می شود فیلمبرداری آن تا اوایل آبان ماه در تهران و اصفهان ادامه داشته باشد.

علی مصفا، بابک حمیدیان، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، پانته آ پناهی‌ها، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگرانی هستند که حضورشان در این فیلم سینمایی قطعی شده است.

روابط عمومی «سال دوم دانشکده من» اعلام کرده به جز این بازیگران، ٢٢ نفر از چهره‌های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می‌پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش‌های فرعی مقابل دوربین خواهند رفت.

گفتنی است صدرعاملی توانایی خاصی در معرفی چهره های جوان به سینما دارد و در این میان می توان به ترانه علیدوستی، نگار جواهریان و پگاه آهنگرانی اشاره کرد.

«سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد. هومن بهمنش فیلمبرداری این فیلم را بر عهده دارد.

چهار راه استانبول؛ مصطفى کیایى 
فیلمبردارى فیلم سینمایى «چهار راه استانبول» به کارگردانى مصطفى کیایى که از اواسط شهریور آغاز شده بود، همچنان در تهران و خیابان جمهوری ادامه دارد.

نام قبلی این فیلم «پلاسکو» بود و داستانش مرتبط با آتش سوزی این مرکز تجاری قدیمی تهران است. کیایی تهیه این فیلم را نیز بر عهده دارد.

 از بازیگران  فیلم  می توان به بهرام رادان، محسن کیایى، سحر دولتشاهى، رعنا آزادى ور، ماهور الوند، مهدى پاکدل و مسعود کرامتى اشاره کرد.

 این ششمین ساخته سینمایى محسن کیایى بعد از فیلم هاى «بعد از ظهر سگى سگى»، «ضد گلوله»، «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «بارکد» است و مانند ساخته هاى قبلى این  او، اثرى پر بازیگر محسوب مى شود.

روابط عمومی فیلم اعلام کرده که «چهار راه استانبول» تولید دشوارى خواهد داشت و پیش بینى مى شود فیلمبردارى فیلم تا اواخر آبان ماه ادامه داشته باشد. به احتمال فراوان و در صورت پایان مراحل فنى فیلم، اولین نمایش آن در سى و ششمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

مصادره؛ مهران احمدی
این فیلم اولین تجربه کارگردانی بلند سینمایی مهران احمدی است که به‌تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، با فیلمنامه‌ای از علی فرقانی که برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

در این فیلم کمدی که برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود، رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری و چند بازیگر ارمنی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم...»

مهران احمدی که تجربه بازی در فیلم "شیار 143" را با کارگردانی نرگس آبیار داشته در این پروژه از او به عنوان مشاور کارگردان کمک گرفته است.

صحنه های خارجی فیلم در کشور ارمنستان جلوی دوربین مسعود سلامی می‌رود.

گریم متفاوت بازیگران معروف فیلم مصادره از نکات قابل توجه آن است که بازتاب های فراوانی در رسانه ها ایجاد کرد.

* گزارش از آصف سعادتی


کد خبرنگار : 17