تاریخ : 1396,دوشنبه 15 آبان16:59
کد خبر : 249565 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش فعالین دانشجویی به اتفاقات مهم کشور

این فعال دانشجویی در پست دیگری از حضور کمرنگ اساتید در نماز جماعت دانشگاه‌ها هم انتقاد کرده و نوشته است: « وقتی اکثر اساتید در نماز جماعت دانشگاه شرکت نمی‌کنند، چرا از دانشجو توقع دارید که شرکت کند؟ مگر اساتیدشان را بهترین الگوها معرفی نمی‌کنید؟!»

خبرنامه دانشجویان ایران: در روزهای گذشته چندین اتفاق مهم همچون 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی، موضوع ابلاغ تحریم‌های جدید آمریکا معروف به «کاتسا» و همچنین برگزاری نمایشگاه مطبوعات و ماجرای مرگ گربه یکی از بازیگران سینما باعث شد که دانشگاهیان در فضای مجازی فعال‌تر و پررنگ‌تر ظاهر شوند.

در ادامه به برخی از پیام‌های اساتید دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی در فضای مجازی پرداخته‌ایم.
* سناریوهای «سپنتا» و «میو میو» و حذف مسائلی مانند شکست برجام، تحریم کاتسا و پاسخگویی دولت
حجت‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در توئیتی نوشته است: ‏« بدین ترتیب جریان رسانه‌ای دشمن موفق شد با سناریوهای «سپنتا» و «میو میو» مسائل مهمی مانند شکست برجام و تحریم کاتسا و پاسخگویی دولت را حذف کند!»

این استاد دانشگاه یکی از پیام‌های خود در توئیتر را هم به ماجرای استعفای حریری اختصاص داده و نوشته است: « حریری با همنوایی با دشمنان لبنان خود را در معرض ترور توسط اسرائیل قرار داد تا سناریوی دشمن‌نمایی حزب الله و ایران داغ‌تر شود!»

وی همچنین در پیام دیگری در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا نوشته است: « ‏خزانه‌داری آمریکا بخش اول تحریم‌های کاتسا را ابلاغ کرد. حالا خسارت فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. اما هنوز فرصت هست.

* نقض فاحش برجام توسط آمریکا با ممانعت از شرکت ایران در پروژه علمی «ITER»
فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم طی پیامی در فضای مجازی نوشت: « ممانعت آمریکا از شرکت ایران در پروژه علمی بین‌المللی ITER نقض فاحش بند 7.4.3 پیوست 3 برجام در مورد ITER است.»

* نمایشگاه مطبوعات عملا کارایی خودش را از دست داده است
ابوالفضل مظاهری دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در یکی از پیام‌های خود را به ماجرای حضور بقایی با زنبیل قرمز در مقابل دادگاه اختصاص داده و نوشته است: « خدایا! قبل اینکه روز و حالمون رو مثل بقایی بکنی، جون ما رو بگیر! خدا برا هیچ بنده‌ای نخواد.»

وی همچنین انتقادی هم از نحوه برگزاری نمایشگاه مطبوعات کرده و نوشته است: « نمایشگاه مطبوعات عملا کارایی خودش را از دست داده و تبدیل به فضای ابراز اعتراضات مردمی شده! احتمالا از سال آینده شهرستانی‌ها هم اضافه می‌شوند!»

*  اکثر اساتید در نماز جماعت دانشگاه شرکت نمی‌کنند
پست علی کریمی در خصوص کوروش هم از آن پیام‌هایی بود که هفته گذشته باعث انتقادهای شدیدی شد. این بازیکن سابق فوتبال در پست اخیرش در اینستاگرام تصویر مقبره کوروش را به همراه جمله‌ای قصار به اشتراک گذاشت. اما چند ساعت پس از انتشار این پست، کاربران شبکه‌های اجتماعی، کریمی را متوجه اشتباهش کردند و گفتند جمله مذکور، منتسب به حضرت امیر مؤمنان علی (ع) است، کریمی در حرکتی ناشیانه در توضیح این اشتباه جملاتی نوشت که به مراتب کار را بدتر کرد و باز هم برای این بازیکن حاشیه ایجاد کرد.

سعیدتواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در این خصوص نوشته است: « قال کوروش کبیر: علی آقا نمی‌شه شما هیچی نگی؟ بابا دو زار آبرو هم که برای این عاریایی‌ها مونده بود و ریختی! قربانت، مرسی اه!».

پست هانیه توسلی بعد از مرگ گربه‌اش هم از پیام‌هایی بود که تعجب بسیاری از مردم و دانشجویان را برانگیخت، تواناراد در خصوص این موضوع هم در پیامی تاکید کرده‌ است: « گربه هانیه توسلی، سلبریتی معروف به رحمت ایزدی پیوست! بدین مناسبت، او آرزوی پیوستن به گربه‌اش را کرده، ان‌شاءالله که همه به آرزویشان برسند!»

این فعال دانشجویی در پست دیگری از حضور کمرنگ اساتید در نماز جماعت دانشگاه‌ها هم انتقاد کرده و نوشته است: « وقتی اکثر اساتید در نماز جماعت دانشگاه شرکت نمی‌کنند، چرا از دانشجو توقع دارید که شرکت کند؟ مگر اساتیدشان را بهترین الگوها معرفی نمی‌کنید؟!»

* امسال نمایشگاه مطبوعات چیزی نداشت!
مصطفی میرآخوری ‏‏‏‏‏‏‏‏‏دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران هم در خصوص پست علی کریمی در خصوص کوروش نوشته است: « کوروش کبیر: برابر اطلاعاتی که از ستادهایمان در سطح کشور داریم، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هست.»

وی در پست دیگری در خصوص نمایشگاه مطبوعات نوشته است: « امسال که نمایشگاه مطبوعات چیزی نداشت؛ اگر کارت خبرنگاری دارید برید غرفه پارسینه، یه سیم دیتا میده که 18 گیگ اینترنت داره؛ با یه سیم کارت با 6 گیگ اینترنت. »

* دلش می‌خواست حرف حساب بزند، از بیسوادی حرف ناحساب زد
زینب حسنی فعال دانشجویی هم در یکی از پست‌های اخیر خود به پیام علی کریمی در رابطه با کوروش انتقاد کرده و نوشته است: « دیگه به بزرگواری خودتون ببخشیدش، دلش می‌خواسته حرف حساب بزنه از بی سوادی، حرف ناحساب زده »

وی همچنین در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا هم نوشته است: « یه جوری راجع به تحریم کاتسا می‌گویند انگار که قراره دیگه به ما هواپیماهایی که باهاش کلی پز دادیم و ندند.»

رضا رمضان‌نژاد دبیرکل اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا هم در یکی از پست‌های اخیر خودش به موضوع مرگ گربه هانیه توسلی پرداخته و نوشته است: « هانیه توسلی و همه سلبریتی‌ها، اگر از شهرت برای ارتقای فرهنگ عامه استفاده کردند، محترم‌اند، در غیر اینصورت، مستحق بی توجهی‌اند»

وی همچنین در پست دیگری در خصوص پیام علی کریمی هم نوشته است: « داش علی کریمی! بدترش نکن، بزار با دریبل‌هات به یادت بیفتیم! لوور که رفتی؟ چقدر سیم و زر در آورده باشن از اون دوران خوبه؟»

این فعال دانشجویی در پیام دیگری تاکید کرد: « امشب متوجه جدیت مبارزه با قاچاق در کشور شدم! می‌دونستید کل بادام هندی موجود در بازار قاچاق هست و وارداتش غیرقانونیه؟ واقعا خسته نباشند.»

رمضان‌نژاد در پیامی به مناسبت 13 آبان هم نوشت: « مرگ بر رژیمی که ایرانی را دروغ گو، تروریست، افراطی، جنگ طلب و منشا شرارت بداند! مرگ بر آمریکا»

* دلایل نحوه مواجهه دولت با زائرین اربعین چیست؟
علی فلاحتکار فعال دانشجویی هم در پستی با هشتک کاسبکاری به نحوه مواجهه دولت با زائرین اربعین انتقاد کرده و نوشته است: « نحوه مواجهه دولت با زائرین اربعین فقط دو حالت را به ذهن می‌رساند: یا از سیل جمعیت زوار اباعبدالله ناراحتند و سعی دارند با سخت‌تر کردن حضور زائرین در اربعین آنها را برای سال های بعد دلسرد کنند. یا قصد دارند از حضور این جمعیت استفاده کرده و کمبود بودجه خود را جبران کنند.

* فرق نمایندگان آمریکا با محمود صادقی!
مصطفی ابراهیمی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات هم در پستی نوشته است: « دلم برای آن 24میلیون نفری می‌سوزه که تو انتخابات 96 به یه دیوانه رای دادند! خود روحانی گفت: مگر من دیوانه‌ام به امریکا اعتماد کنم!»

وی همچنین در پست دیگری یک فیلم کوتاه از حرکات عجیب برخی افراد در مقبره کوروش را به اشتراک گذاشته و تاکید کرده است: « اگر آمدنیوز رو امثال این آدما تو ایران برای رسیدن به اهدافش و جذب بدنه اجتماعی حساب باز کرده می‌خوام بهش بگم داداش اشتباه داری میری»

ابراهیمی در پست دیگری هم با اشتراک گذشتن عکس سلفی برخی نمایندگان مجلس با موگرینی نوشته است: « چرا نمایندگان مجلس در لیست تحریم‌های کاتسا نیستند؟ به نظر می‌رسه چون توی تیمهستند، امریکایی‌ها کاری باهاشون ندارند!»

وی همچنین در پست دیگری نوشته است: « نمایندگان امریکا دارن هر روز به وظایفشون در مورد تحریم عمل می‌کنند اما تو ایران هم محمود صادقی تو مجلس پیگیر سپنتا نیکنام هست»

* شکست پروژه برهم زنی منطقه با جدایی اقلیم کردستان و  آغاز مرحله جدید آشوب از لبنان
متین منتظمی دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم در یکی از پست‌های اخیر خودش در خصوص مرگ گربه هانیه توسلی نوشته است: « وقتی می‌خواهید برای گربه‌تون مجلس ترحیم بگیرید یادتون باشه که امروز 8 نفر در چالدران شهید شدند تا شما در امنیت به روشنفکر بازی بپردازید»

وی در پیام دیگری تصریح کرده است: « تقارن شهادت 8 نفر در چالدران در دفاع از مرزها با 13 آبان یعنی ما هنوز هم برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی‌مان تا پای جان می‌ایستیم»

منتظمی در پست دیگری در خصوص استعفای عجیب حریری هم نوشته است: « استعفای سعد حریری یعنی پروژه برهم زنی منطقه با جدایی اقلیم کردستان شکست خورد غرب درحال آغاز مرحله جدید آشوب از لبنان»

منبع: فارس