تاریخ : 1396,سه شنبه 16 آبان13:58
کد خبر : 249624 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

فعالیت موکب دانشجویان جهان اسلام در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و بیداری اسلامی +تصاویر

محمدرضا آبدار گفت: تأکید فعالیت های موکب روی امور فرهنگی و شبکه سازی میان دانشجویان جهان اسلام است که زیرساخت های آن نیز فراهم بوده و از افرادی که آشنا به زبان های عربی، اردو؛ فرانسه و انگلیسی هستند استفاده می کنیم. در همین راستا با پخش بروشورهای چند زبانه و کتابچه هایی به زبانهای مختلف تلاش شده است تا بخشی از انتقال مافهیم رخ دهد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در گفت و گفتو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با تأکید بر اهمیت شبکه‌سازی میان دانشجویان جهان اسلام گفت: در همین راستا با میزبانی دانشجویانی از کشورهای مختلف قصد ایجاد شبکه ای برای راه‌اندازی اردوهای راهیان نور مشترک با آنها را نیز داریم.

محمدرضا آبدار با اشاره به نحوه آغاز به کار موکب دانشجویان جهان اسلام با عنوان عربی طلاب العالمی الاسلامی در مسیر طریق الحسین(ع) و با فاصله سه  کیلومتری از حرم مطهر گفت: از حدود 3 ماه پیش برنامه ریزی ها برای راه اندازی این موکب برای ایجاد کانال های ارتباط جهت فراهم کردن کردن بستری مناسب برای ارایه کارهای عمیق فرهنگی در مسیر زوار حسینی صورت گرفت تا در آینده بتوانیم بحث های مثل راهیان نور مشترک یا ... با کشورهای دیگر داشته باشیم برای مثال راهیان نور سوریه یا راه اندازی کرده یا میزبانی آنها را در راهیان نور کشورمان داشته باشیم.

حضور هیئات غیرفارسی‌زبان در موکب طلاب العالمی الاسلامی
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات بر همین اساس تصریح کرد: در همین راستا خدمات موکب را در حیطه های مختلف خدمات پزشکی با حضور پزشکان خانم و آقا، اسکان زوار،فرهنگی و بیداری اسلامی؛ غرفه کودک و میزبانی هیئات غیرفارسی زبان و پرده خوانی قرار دادیم که بر اساس برنامه ریزی ها در هفته جاری هیأتی اردو زبان از پاکستان به سرپرستی آیت الله عقیل در موکب حضور خواهند یافت همچنین هیئاتی از سایر کشورها نیز خواهیم داشت ضمن اینکه هیأت محبان الزهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات نیز هر روزه برنامه های خود را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه موکب دانشجویان جهان اسلام امسال برای نخستین بار و با همکاری و حمایت های مالی و محتوایی بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد، عنوان کرد: تمامی امور موکب اعم از برپایی خیمه، برق کشی، لوله کشی آب و تأسیسات؛ تجهیزات توسط تیم دانشجویی انجام شد همچنین موقعیت موکب در عمود 1396 در مسیر نجف به کربلا واقع شده و دارای 2500 متر وسعت است که 1500 متر آن به اسکان زوار اختصاص داده شده و مابقی فضای غرفه های دیگر است.

تأکید موکب دانشجویان جهان اسلام بر ارائه محتوای فرهنگی و سیاسی با محوریت مقاومت به زبان‌های مختلف
آبدار ادامه داد: بخشی از گروه پزشکی حاضر در موکب را دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به سرپرستی دکتر زهرا روددهقان استاد دانشگاه تهران تشکیل می دهند همچنین در این موکب 80 خادم اعم از خواهران و برادران حضور دارند که تاریخ فعالیت آن از 9 تا 22 آبان ماه است.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که تاکنون میزبان دانشجویان عراقی نیز بوده ایم، اظهار داشت: تأکید فعالیت های موکب روی امور فرهنگی و شبکه سازی میان دانشجویان جهان اسلام است که زیرساخت های آن نیز فراهم بوده و از افرادی که آشنا به زبان های عربی، اردو؛ فرانسه و انگلیسی هستند استفاده می کنیم. در همین راستا با پخش بروشورهای چند زبانه و کتابچه هایی به زبانهای مختلف تلاش شده است تا بخشی از انتقال مافهیم رخ دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در پایان در خصوص محتوای کار فرهنگی موکب طالب العالمی الاسلامی خاطرنشان کرد: امور فرهنگی صرفا به حوزه مذهبی محدود نشده و محتواها فرهنگی و سیاسی در حوزه جهان اسلام و مقاومت بوده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

سایر تصاویر را در ادامه می‌بینید:


کد خبرنگار : 17