تاریخ : 1396,شنبه 20 آبان04:08
کد خبر : 249801 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یک زن مدیریت یونسکو را در دست گرفت

«اودری ازوله» مدیرکل جدید یونسکو با اشاره به تاثیرپذیری تصمیمات دولت آمریکا از مسائل گوناگون، تاکید کرد خروج این کشور از یونسکو دائمی نخواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «اودری ازوله» مدیرکل جدید نهاد علمی، فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) که از روز جمعه آغاز به کار کرده، تصمیم دولت ترامپ برای خروج از این نهاد را به باد انتقاد گرفت.

بر این اساس ازوله که پس از تایید از سوی اعضای یونسکو به عنوان مدیرکل جدید این نهاد سخن می گفت یادآور شد: هنوز مشکلاتی در این میان وجود دارد.

به گفته وی دولت آمریکا پس از تصویب عضویت فلسطین در یونسکو و به بهانه اقدامات ضداسرائیلی اعضای آن، همکاری خود را متوقف و کمک های مالی اش به این نهاد را قطع کرده است.

وزیر فرهنگ پیشین فرانسه با این حال تاکید کرد که خروج ایالات متحده از یونسکو دائمی نخواهد بود. به گفته ازوله 45 ساله «سیاست صندلی خالی» آمریکا به خاطر این که تصمیمات این کشور از هر چیزی متاثر می شود، پایدار نمی ماند.

ازوله که قرار است روز دوشنبه رسما برای تصدی سمت مدیرکلی سوگند یاد کند افزود: تصمیم ترامپ برای خروج از یونسکو تعجب برانگیز نبود زیرا این کشور با توجه به سیاست های ترامپ سیاست «اول آمریکا» را در پیش گرفته است.