تاریخ : 1396,شنبه 20 آبان04:35
کد خبر : 249805 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخواست ظریف از اتحادیه اروپا درباره برجام

ظریف با اشاره به دیدارش با موگرینی گفت: عنوان کردم که ایران تاکنون برجام را کاملا اجرا کرده و متاسفانه با بدعهدی های آمریکا و سیاست ایجاد فضای نامناسب توسط دولت جدید این کشور مواجه بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیروز (جمعه) در جمع خبرنگاران در سمرقند درباره دیدارش با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: در حاشیه اجلاسی که در سمرقند برگزار شده بود دیدار مفصلی با خانم موگرینی داشتم. ایشان گزارش مفصلی از تلاشهایی که اتحادیه اروپا داشته برای اجرای کامل برجام و تاکیدی که کشورهای اروپایی برای اجرای برجام دارند، ارائه کرد و من هم تاکید داشتم که ایران که تاکنون برجام را کاملا اجرا کرده متاسفانه با بدعهدی های آمریکا و با سیاست ایجاد فضای نامناسب توسط دولت جدید آمریکا مواجه بوده و این وضعیت باید توسط کشورهای اروپایی اصلاح شود.

وی افزود: تاکیدی که مقام معظم رهبری در صحبتهایشان داشتند را متذکر شدم ضمن اینکه از حمایت اروپاییها از برجام استقبال می کنیم، اما نیاز است که اتحادیه اروپا در زمینه اجرای برجام و انجام تعهداتی که در برابر ایران در برجام وجود دارد فعالتر عمل کند و اقدام عملی نشان دهد و از حمایت اعلامی به حمایت عملی و فشار برای اجرای کامل برجام حرکت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین به سفرش به دوشنبه پایتخت تاجیکستان اشاره کرد و افزود: دیدارهای بسیار خوبی در تاجیکستان داشتم امیدوارم روابط ما با تاجیکستان هر چه بهتر و بیشتر به سمت همکاری و هماهنگی بین دو کشور حرکت کند.
وی اضافه کرد: ایران و تاجیکستان مشترکات فراوانی دارند و نیاز است از این مشترکات به بهترین نحو استفاده کنیم.

ظریف ادامه داد: امروز هم فرصتی بود که هم با رئیس جمهور و هم وزیر خارجه ازبکستان در مورد صفحه جدید روابط که بعد از ملاقات دو رئیس جمهور در حاشیه اجلاس علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی در آستانه برگزار شد بعد از آن سفر وزیر خارجه، تجارت و مسئول نفت ازبکستان را به ایران داشتیم، گفتگوهای خوبی داشتم.