تاریخ : 1396,شنبه 20 آبان13:28
کد خبر : 249822 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۶ آذر "تعطیل" است

ششم آذرماه مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) تعطیل رسمی است.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، یکی از موضوعات چالش‌برانگیز میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در سال گذشته، موضوع تعطیل و یا تعطیل نبودن هشتم ربیع‌الاول، مصادف با آغاز امامت و ولایت حضرت امام عصر(عج) بود که پس از دو بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان این مسئله تأیید شد.

مجلس در سال گذشته طبق بند «ح» ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، تعطیلی هشتم ربیع‌الاول را تصویب کرد و سپس با تأیید شورای نگهبان، این امر به قانون دائمی تبدیل شد و از این پس هر ساله این روز به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) تعطیل رسمی است.

**چرا تعطیلی 6 آذر در تقویم‌های رسمی ثبت نشده است؟
این گزارش می‌افزاید، با توجه به هشتم ربیع‌الاول مصادف با ششم آذرماه هجری شمسی است و تعطیلی این روز نیز در فروردین امسال تأیید شده و از طرفی تقویم‌ها نیز پیش از سال جدید چاپ و منتشر می‌شود، بنابراین تعطیلی 6 آذر در تقویم‌های رسمی ثبت نشده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در گفت‌وگویی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم داشته است، این موضوع را تأیید کرده و گفته است که شورای نگهبان در مهلت 20 روزه درباره تعطیلی هشتم ربیع‌الاول اعلام نظر نکرد که این امر طبق قانون به منزله تأیید مصوبه مجلس شورای اسلامی است.