تاریخ : 1396,شنبه 20 آبان13:46
کد خبر : 249826 - سرویس خبری : خبرنامه

حاشیه‌سازی از اظهارات عاشقانه وزیر علوم

غلامی در ادامه گفت‌وگو به مسائل اصلی دانشگاه در آموزش عالی کشور اشاره می‌کند و ضمن نگاه کلان خود به مساله صنعت و دانشگاه، وزارت علوم را اصلی‌ترین مجموعه علمی کشور و تشکل‌های دانشجویی را «جایی برای تجربه‌اندوزی اندیشه و خردورزی»عنوان کرده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه فرهیختگان نوشت:  گفت‌وگوی وزیر علوم با یک برنامه دانشجویی حاشیه‌ساز شد. اواخر هفته گذشته بود که وزیر علوم پای دوربین برنامه «نبض دانشجو» که به مسائل صنفی و دانشجویی می‌پردازد، نشست. این برنامه در سری جدید خود که چهارشنبه‌ها از شبکه خبر سیما پخش می‌شود، از چهره‌های مختلف درباره دوران دانشجویی‌شان می‌پرسد؛ اما آنچه در شبکه‌های اجتماعی بلافاصله و به‌صورت گسترده دست‌به‌دست شد، ‌بخشی بود که منصور غلامی به سوال مجری برنامه درباره عاشق شدن دانشجوها در دوران دانشجویی پاسخ داد.

او گفت: «معمولا دانشجویان در این دوران چندباری عاشق می‌شوند، من یک‌بار عاشق شدم که منجر به ازدواج شد. البته همکلاس نبودیم ولی در دوره دانشجویی ازدواج کردیم.» غلامی در ادامه درباره این ویژگی معمول در دوران دانشجویی با لحنی صمیمی گفت:‌  «دوره خوبی است، دانشجویان با دقت عاشق شوند، خیلی الکی عاشق نشنوند.» اما این مساله با حاشیه‌هایی روبه‌رو شد به‌طوری که کلمات تقطیع و بریده از اظهارات غلامی سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شد. مخالفان تند وزیر علوم که تا قبل از رای اعتماد مجلس حملات زیادی را به او داشتند، این بخش از مصاحبه را دستمایه کنایه قرار دادند.

وزیر علوم در این گفت‌وگو درباره دوران دانشجویی خود نیز اظهاراتی داشت که البته کمتر دیده شد. او گفت: «دوره کارشناسی را در دانشگاه بوعلی سینای همدان، دوره کارشناسی‌ارشد را در دانشگاه تربیت‌مدرس و دوره دکتری را در خارج از کشور طی کردم. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم رئیس دانشگاهی شوم که آنجا درس خوانده بودم، برای همین معمولا به دانشجویان می‌گویم همیشه منتظر مسئولیت‌های سنگین باشید.» او در ادامه بزرگ‌ترین چالش پیش روی خود را بحث‌های اشتغال دانشجویان و موضوع ارتباط با صنعت عنوان کرد و افزود: «چالش وزارت علوم بحث‌های مدیریتی با نگاه شناخت از مجموعه فعالیت‌ها و وظایف وزارت علوم است. یکی از بحث‌های اصلی ما افزایش ارتباط دانشجویان با صنعت است.»

غلامی در ادامه گفت‌وگو به مسائل اصلی دانشگاه در آموزش عالی کشور اشاره می‌کند و ضمن نگاه کلان خود به مساله صنعت و دانشگاه، وزارت علوم را اصلی‌ترین مجموعه علمی کشور و تشکل‌های دانشجویی را «جایی برای تجربه‌اندوزی اندیشه و خردورزی»عنوان کرده بود. او در بخشی از مصاحبه خود، وزارت علوم را مجموعه خوشفکر تخصصی و ثروت معنوی بزرگی برای کشور معرفی کرد.