تاریخ : 1396,دوشنبه 22 آبان19:26
کد خبر : 250077 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

به همت انجمن اسلامی دانشجویان لندن صورت گرفت؛

معرفی امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین در قلب اروپا +تصاویر

شاید چندی قبل، صحبت از راهپیمایی اربعین حسین و دسته‌های عزاداری در قلب اروپا و شهری مثل لندن، عجیب بود اما حالا با فعالیت‌های روزمره‌ی دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، این مهم به یک واقعیت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای انجمن اسلامى دانشجویان ایرانى لندن در راهپمایی عظیمی که در مرکز شهر، میدان "ماربل آرچ" برگزار شده بود، شرکت و علاوه بر آن غرفه اى نیز برپا کردند.

دانشجویان در این راهپیمایی به توزیع نذورات و بسته های فرهنگی در جهت معرفى امام حسین(ع) به رده های سنی مختلف پرداختند.

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان لندن که در ساختمان کانون توحید فعالیت‌هاى گسترده اى دارند و علاوه بر برپایی غرفه در کنار دیگر غرفه هاى خیریه، در اقدامی ابتکارى، در میان خودروهایی که به دلیل ازدحام جمعیت در ترافیک دسته‌های عزادارى متوقف شده بودند، گل‌هاى رز و دفترچه ی آشنایی با امام حسین(ع) توزیع کردند که با استقبال مواجه شد.

هدف از شرکت و فعالیت متنوع و گسترده این جوانان مسلمان و دغدغه مند ایرانی، اطلاع رسانى به عابران غیر مسلمان از قیام اباعبدالله الحسین(ع) و بزرگداشت آن بمناسبت اربعین بود.

انجمن اسلامى دانشجویان ایرانى در لندن همواره در تلاش بوده است تا با مشارکت فعال در زمینه هاى گوناگون علمى، فرهنگى، سیاسى و مذهبى نقش تأثیر گذارى در داخل و خارج از ایران ایفا کند و این اقدام در روز اربعین، به عنوان بخشى از فعالیت هاى فرهنگى این انجمن، بازخوردهاى بسیار خوبى در بین جامعه غیر مسلمان در لندن و انگلیسى ها داشته است.

در ادامه، تصاویر مربوط به حضور فعال دانشجویان در راهپیمایی اربعین در لندن را مشاهده می‌کنید:


کد خبرنگار : 17