تاریخ : 1396,سه شنبه 23 آبان01:17
کد خبر : 250109 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

انتخابات شورای صنفی دانشگاه فردوسی برگزار شد

دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: انتخابات شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد امروز برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، جواد بنی حسن از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد، خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات حدود 217 نفر از ثبت نام شدگان، تایید صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به این که تایید صلاحیت کاندیداهای شورای صنفی بر اساس مسائل آموزش و سوابق انظباتی و معدل دانشجویان است، افزود: معدل دانشجویان لیسانس 13، معدل دانشجویان کارشناسی ارشد 15 و مقطع دکترا 17 باشد که بتواند در این انتخابات کاندید شوند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: انتخابات از صبح امروز شروع شده و دانشجویان می‌توانند از طریق پورتال دانشجویی خود در این انتخابات شرکت کنند و به فرد مورد نظر خود رای دهند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: چناچنه میزان رای به 25 درصد برسد، حد نصاب بدست آمده در غیر این صورت انتخابات به دور بعدی کشیده خواهد شد.

بنی حسن متذکر شد: طبق آئین نامه سال 95 تمامی دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد از شورای صنفی برخوردار هستند و تعداد اعضای آنها بستگی به جمعیت دانشکده دارد.

وی تصریح کرد: وظیفه شورای صنفی بیان کردن و پیگیری مشکلات امور صنفی دانشجویان دانشگاه مانند خدمات رفاهی، تربیت بدنی، تغذیه، خوابگاه و سرویس های دانشگاه است.

دبیرشورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان سخنان خود یادآور شد: تا کنون اعتراض جدی از سمت دانشجویان در خصوص انتخابات صورت نگرفته است و چنانچه اعتراضی باشد دانشجویان می‌تواند اعتراض خود را به کارشناس شورای صنفی برسانند و اعتراض آنان به کمیته نظارت بر انتخابات شورا ارجاع داده می‌شود.

لازم به ذکر است رای گیری الکترونیکی دومین دوره شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در 13 واحد دانشکده ای و خوابگاهی انجام می‌شود.