تاریخ : 1396,جمعه 26 آبان21:40
کد خبر : 250387 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن به مناطق روستایی

ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کردند: مسئولان باید برای مقاوم سازی مناطق روستایی تسهیلاتی پرداخت و برای ایجاد یک مأمن مستحکم نظارت داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حقیان امام جمعه دورود ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دورود ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در رابطه با زلزله هفته گذشته در استان کرمانشاه به‌ ویژه در شهرستان سر پل ذهاب اظهارداشت:ایران ازنظر بلاهای طبیعی مانند سیل، زلزله، تندباد جز10 کشور نخست دنیاست.

وی افزود: علاوه بر زلزله،گرمای شدید در جنوب ایران، ریزگردها و خشک‌سالی در مناطق وسیعی از کشور عواملی که هرازچندگاه حوادث غیرمترقبه‌ای ایجاد می‌کند.

امام جمعه دورود بابیان اینکه گسل دشت سیلاخور در دورود یکی از هزار و 400 گسل فعال در ایران است، عنوان کرد: طعم تلخ زلزله درگذشته در شهرستان دورود را درک کرده‌ایم و در بحث مدیریت زلزله در درجه نخست باید برای ساخت‌وساز مقاوم اقدامات خاصی انجام گیرد.

وی بیان کرد: مسئولان باید برای بازسازی و توان سازی مناطق روستایی تسهیلات پرداخت و نظارت در ایجاد یک مأمن مستحکم را داشته باشند.

حقیان بابیان اینکه در ایام انتخابات مختلف در مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در عرصه انتخابات شعار زیاد داده می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلاتی که با کمترین هزینه برای روستاییان سرپناه امنی درست شود متاسفانه فراموش‌شده است.

وی با اشاره به ضعف در حوزه مقابله با حوادث  تصریح کرد: ورود بیش از حدبه مسائل سیاسی و رقابتی در کشور  یکی از عواملی است که  توجه مسئولان را از اولویت اساسی کم کرده است.

امام جمعه دورود با اشاره به رخ دادن زلزله اخیر کرمانشاه خاطرنشان کرد: سوله‌ها،بیمارستان‌ها، اغذیه مناسب موردنیاز، چادر، برق اضطراری مسائلی است که برای زلزله زدگان باید موردتوجه قرار بگیرد.

فرهنگ عاشورا حربه‌ای برای مقابله با دشمنان و مستکبران جهان است
سید احمد صالحی امام‌جمعه موقت ازنا نیز امروز در خطبه های این شهرستان ضمن عرض تسلیت وفات رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) اظهار داشت:کنگره اربعین آنقدر شکوه دارد که جهانیان را به شگفت وا‌داشته است که زبان‌هایی همه ما از وصف این همایش قاصر است.

وی افزود: هرسال بر تعداد جمعیت این کنگره عظیم افزوده می‌شود و این خود این معجزه‌ای از سمت خداست که این را باید شکر گذار باشیم.

امام‌جمعه ازنا عنوان کرد: این کنگره بزرگ به جهانیان فرهنگ انتظار و عاشورا و ولایت را نشان داد اما دشمنان بازهم نتوانستند چشم خود را باز کنند و ببیند که فرهنگ شهادت هنوز در جامعه‌هایی اسلامی زنده است.

وی بیان کرد: هر جامعه برای مقابله با دشمنان و مستکبران جهان باید حربه‌هایی داشته باشد تا بتواند کشور خود را بازسازی کند که از مهمترین حربه‌ها فرهنگ انتظار و عاشوراست که  سبب بازسازی ملت‌هایی اسلامی خواهد شد. 

صالحی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ‌دار کرمانشاه تصریح کرد:ملت کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس در یک آزمایش سخت الهی سربلند بیرون آمدند و بار دیگر این مردم شریف مورد آزمایش الهی قرارگرفته‌اند که خداوند به خانواده‌هایی داغ‌دار و مصیبت‌زده کرمانشاه صبر اعطا کند.

وی با اشاره به هفته بسیج خاطرنشان کرد: جهانیان امروز فهمیدند که چرا امام (ره) بسیج را تأسیس کرده است و بسیج در نگاه امام (ه) لشکر مخلص خداست که حتی در قران آن را به‌عنوان حبیب‌الله خطاب شده است.

امام‌جمعه ازنا اظهارداشت: بسیجیان همیشه در هر جا و از هر قشری با شور درصحنه حضورداشته است و امروز هم بسیجیان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور پررنگی دارند.