تاریخ : 1396,سه شنبه 30 آبان15:21
کد خبر : 250664 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اعتراض شدید دانشجویان دانشگاه خوارزمی به بدعهدی وزارت راه در احداث مترو؛

فاجعه‌ی مترو +فیلم و عکس

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه حدود شش هزار دانشجوی ساکن تهران و کرج دارد و این افراد روزانه از مترو استفاده می‌کنند، وجوب احداث این مترو برای تمام دانشجوها و مسئولان شهری و دانشگاهی امری بدیهی است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه خوارزمی در اعتراض به اینکه برخلاف قرارداد قبلی دانشگاه با وزارت راه، مبنی بر عبور مترو از کنار این دانشگاه و اختصاص یک ایستگاه برای دانشجویان، مسیر مترو تغییر کرده و وزارت راه به تعهد خود عمل نکرده، تجمع اعتراض آمیزی تشکیل دادند.

در همین راستا به سراغ عباس کاشی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی رفتیم تا ابعاد دقیقتری از این ماجرا را جویا شویم.

کاشی: مترو در آستانه رقم زدن یک فاجعه
عباس کاشی گفت: موضوع دانشگاه خوارزمی و مترواین دانشگاه این روزها به یکی از بحث‌های عجیب و پرحاشیه تبدیل شده. اجازه دهید از کمی قبل تر شروع کنیم یعنی دو سال پیش که با به امضا رسیدن یک توافقنامه، بین مسئولان دانشگاه خوارزمی و وزارت راه و شهرسازی، قرار براین شد که دانشگاه خوارزمی در ازای قرار دادن چند هکتار از اراضی خود به وزارت راه و شهرسازی صاحب یک ایستگاه مترو شود، اطمینان از عملیاتی شدن این پروژه حتی زیادتر هم شد هنگامی که خود شخص وزیر دستوری را در مورد احداث ایستگاه مترو ابلاغ کرد.

این فعال دانشجویی افزود: با توجه به اینکه این دانشگاه حدود شش هزار دانشجوی ساکن تهران و کرج دارد و این افراد روزانه از مترو استفاده می‌کنند، وجوب احداث این مترو برای تمام دانشجوها و مسئولان شهری و دانشگاهی امری بدیهی است. اما به دلیل  اینکه از آخرین ایستگاه مترو تا دانشگاه فاصله ای حدود شش کیلومتری باید طی شود، تمام دانشجوها مجبوند هم موقع رفت و هم موقع برگشت حدود نیم ساعت از وقت خود را صرف رفت و آمد از دانشگاه به مترو نمایند. این قضیه علاوه بر  بار مالی و زمانی که برای دانشجوها دارد باعث به وجود آمدن خطرات جانی در طی مسیرپرخطرمترو-دانشگاه شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: علاوه بر این بارها دیده شده است که دانشجوها در فصول سرد سال و در زیر باران و برف شدید مجبور شده اند که زمان زیادی را در ایستگاه منتظر بمانند تا خودروهای ون خودشان را به ایستگاه ها برسانند.

کاشی افزود: لازم به ذکر است که عده‌ای از دانشجویان که تعداد آن ها کم هم نیست به خاطر همین مشکلات مطرح شده با این که ساکن شهر تهران هستند اما مجبور شدند که در خوابگاه ها اسکان پیدا کنند و این مسئله خود مشکلات زیادی از جمله معضلات رایج خوابگاهی و همچنین افزایش هزینه جاری دانشگاه شده است. علاوه بر این محله حصارک با توجه به حاشیه نشین بودن و تراکم جمعیتی آن که حدودا 300هزار نفر برآورد شده نیازی مبرمی به یک ایستگاه مترو دارد.


این فعال دانشجویی تاکید کرد: با تمام این شرایط جای سوال است که دقیقا چه اتفاقی افتاده است که مسئولان تصمیم به تغییر دستور وزیر و نادیده گرفتن توافق انجام شده گرفته اند و قصد دارند که نه تنها به دانشگاه ایستگاه مترو ندهند بلکه زمین های دانشگاه رو تصاحب کنند و آنجا را محل پارکینگ و دپوی قطارها قرار دهند واین یعنی معضلی دیگر در دانشگاه و در آنصورت دانشجوهای خوابگاهی مجبورند آلودگی های صوتی مربوط به حضور قطارهارا نیز تحمل کنند.بر اساس اخبار رسیده، متاسفانه مسئولین پا را از این هم فراتر گذاشته اند و میخواهند به بهانه عبور مترو از کنار دانشگاه ما اصلی ترین سردر و در ورودی این دانشگاه که روزانه بیش از دو هزار دستگاه ماشین از آن عبور می کند را مسدود کنند بی شک این اقدام باعث تراکم شدید ترافیکی در شهر حصارک خواهد شد که به دلیل آماده نبودن بافت ترافیکی این شهر باعث ایجاد بحران جدیدی در منطقه خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی صاحب نظران اگر در ورودی غربی این دانشگاه بسته شود عملا امکان حضور دانشجویان تهرانی دانشگاه خوارزمی (که غالب دانشجوها تهرانی هستند )در تایم اول کلاس ها نیست که این موضوع ضربه اساسی را  به سیستم آموزشی دانشگاه خواهد زد؛ حال ما دانشجویان دانشگاه خوارزمی ازمسئولان دانشگاه خواستاریم که جلوی بحرانی شدن وضعیت در دانشگاه را بگیرند و پیش از آنکه دیر شود مانع از به وقوع پیوستن یک فاجعه در دانشگاه شوند.


کد خبرنگار : 17