تاریخ : 1396,جمعه 03 آذر17:04
کد خبر : 250874 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پشت پرده استعفای مشحون از بسکتبال

نشست شبانه ای که رئیس بازنشسته فدراسیون بسکتبال با وزیر ورزش داشت، وی را مجاب کرد تا بعد از دو هفته از ضرب الاجل سازمان بازرسی کل کشور، از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، «منع به کارگیری بازنشسته ها» موضوع جدیدی در ورزش نیست اما مطرح شدن دوباره آن نسبت به دفعات قبل، با این تفاوت بود که این بار سازمان بازرسی کل کشور برای اجرای شدنش ضرب الاجل تعیین کرد و وزارت ورزش هم دست به کار شد تا شرایط تبعیت از قانون را فراهم کند. با این حال هستند بازنشسته هایی که پشت میز مدیریتشان نشسته اند، دستور می دهند و امضا می کنند، در حالی که همه اینها با توجه به اتمام چند روزه مهلت تعیین شده، خلاف قانون است.

بازنشسته ها از آنجایی دیگر اجازه فعالیت در مناصب دولتی و از جمله ورزش را ندارند که استفساریه جدید قانون منع به کارگیری آنها دوم و ۱۹ مهرماه به ترتیب توسط مجلس و شورای نگهبان تصویب و تایید شد، البته وقتی موضوع خیلی جدی تر شد که رئیس سازمان بازرسی کل کشور فرصت ۱۰ روزه ای را برای کنار رفتن مدیران بازنشسته از سمت های خود تعیین کرد.

این فرصت ۲۰ آبان ماه به پایان رسید. طی این مدت علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس که هیچ یک از تبصره های قانون منع به کارگیری بازنشسته ها شامل حالش نمی شد، از سمت خود استعفا داد. وزارت ورزش هم خیلی دیر اما بالاخره چند روز پیش با این کناره گیری موافقت کرد تا پرسپولیس از مدیریت غیرقانونی خارج شود. این در حالی بود که در رابطه با فدراسیون بسکتبال هیچ اقدامی برای اعلام استعفا از طرف رئیس این فدراسیون انجام نشده بود!

بدیهی است وزارت ورزش نمی توانست در رابطه با تغییر مدیریت فدراسیون بسکتبال اقدام مستقیمی انجام دهد، چرا که در این صورت –برکناری مشحون-بحث مداخله دولت مطرح می شد که خلاف منشور المپیک است و همین مسئله می توانست تعلیق بسکتبال را به همراه داشته باشد، بنابراین اعلام استعفا تنها راهکار پیروی از قوانین داخلی در رابطه با مدیریت بازنشسته فدراسیون بسکتبال بود که آن هم انجام نشده بود.

همین مسئله وزیر ورزش را بر آن داشت تا نشستی با محمود مشحون داشته باشد. این نشست سه شنبه شب در محل وزارت ورزش برگزار شد. کسب اطلاع کرده که در این نشست مسعود سلطانی فر ضمن تمجید از عملکرد مشحون طی سال های گذشته، وی را نسبت به پیروی از قانون مورد تایید سازمان بازرسی کل کشور و کناره گیری بدون حاشیه از فدراسیون بسکتبال قانع کرده است. در همین جلسه مشحون قول داده که استعفای خود را در اولین فرصت تقدیم وزارت ورزش کند. بر همین اساس اعلام استعفای محمود مشحون از ریاست فدراسیون بسکتبال چهارشنبه به صورت رسمی در اختیار وزیر ورزش قرار گرفت.

موضوع مهم دیگری که در نشست سه شنبه شب وزارت ورزش مطرح شد، بحث همکاری مشحون به عنوان مشاور با وزیر ورزش بود. این پیشنهادی بود که از طرف سلطانی فر به مشحون مطرح شد و قرار بر این شد تا وی (محمود مشحون) پس از کناره گیری از ریاست فدراسیون بسکتبال همکاری خود را با وزارت ورزش و شخص وزیر در اتاق فکر این وزارتخانه ادامه دهد. همچنین  در این نشست مسعود سلطانی فر در مورد گزینه های سرپرستی با مشحون هم اندیشی کرد.

محمود مشحون دوم خرداد ماه سال ۹۲ با کسب اکثریت آراء از مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال، چهارمین دوره مدیریتش را در بسکتبال را آغاز کرد. وی از سال۸۱ بدون وقفه ریاست این فدراسیون را عهده دار بود، البته در یک مقطع و پیش از برگزاری آخرین مجمع انتخاباتی این فدراسیون، مدیریت بسکتبال به صورت سرپرستی اداره شد.