تاریخ : 1396,شنبه 11 آذر03:42
کد خبر : 251440 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نمی‌توان در برابر گفتمان اصیل جنبش دانشجویی ایستاد

صبوری عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، نسبت به عدم سخنرانی نمایندگان اتحادیه های دانشجویی کشور در مراسم روز دانشجو با حضور رئیس جمهور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدحسین صبوری عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، با اعلام این‌که مراسم روز دانشجوی امسال بدون حضور نمایندگانی از چهار اتحادیه‌های دانشجویی کشور فردا برگزار خواهد شد؛ گفت: این تصمیم بیش از هر چیز بیانگر دوری گزینی دولت و شخص رئیس‌جمهور از قشر دانشجوست.

وی با بیان این‌که در مراسم گرامیداشت روز دانشجو تنها نمایندگانی از بسیج، تشکل پیرو خط امام، شورای صنفی و انجمن علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اجازه صحبت خواهند داشت، این اقدام را بدوی‌ترین نوع سانسور و خفه کردن صدای جریانات مختلف دانشجویی دانست و افزود: 16 آذر نماد عدالت‌خواهی مؤثرترین جریان موجود در کشور است. نمی‌توان با مقابله‌ی قرون‌وسطایی در برابر گفتمان اصیل جنبش دانشجویی ایستاد و مانع بیان دغدغه‌های واقعی ِ این طیف شد.
اتفاقاتی نظیر لیست صدنفره‌ی دانشگاه آزاد اسلامی و این اقدام رئیس‌جمهور، بی‌احترامی به دانشجو و جریان دانشجویی ست. تشکل‌های دانشجویی باید در بیان حرف‌ها و دغدغه‌هایشان آزاد باشند، نه اینکه با مدیریت از بیرون دانشگاه، به بازیچه دست جریانات سیاسی تبدیل‌شده و هیچ‌گونه آزادی عملی از خود نداشته باشند.

صبوری همچنین با تحسین از انتخاب استان سیستان و بلوچستان توسط رئیس‌جمهور و امتناع از مرکزگرایی، تقارن این انتخاب با هفته وحدت را قابل‌تقدیر دانست.

این فعال دانشجویی با اشاره به کارنامه سیاه دولت در برخورد با دانشجویان، گفت: البته این دولت تاکنون نیز «بستن دهان‌ها» و «بی‌توجهی به مطالبات دانشجویان» و «برخوردهای گازانبری» با جریان دانشجویی را در کارنامه‌اش کم نداشته؛ که این مسئله منجر به کاهش مقبولیت و اعتماد به دولت شده است. آقای رئیس‌جمهور با فرار از پاسخگویی و پناه بردن به تریبون‌های گزینشی، نمی‌تواند به کارنامه‌ی پر نقص دولتش سرپوش بگذارد.


کد خبرنگار : 38