تاریخ : 1396,یکشنبه 12 آذر16:28
کد خبر : 251610 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

سهم بچه‌های دانشگاه صنعت نفت از تدبیر مسئولین؛

اخراج از خوابگاه و خوابیدن بدون سرپناه با ضرب و شتم در خیابان +تصاویر

در حالی که رئیس جمهور از آزادی بیان در جامعه حرف می‌زند دانشجویان معترض دانشکده نفت آبادان شب گذشته را بدون غذا و آب در سرمای شدید شب‌های آبادان بیرون از خوابگاه‌ها گذراندند و فارغ‌التحصیلان به جرم انتقاد مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دانشجویان دانشکده نفت آبادان در خصوص حوادث رخ داده اخیر در این دانشگاه گفت: تا به حال شورای صنفی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده‌های نفت آبادان و اهواز تمام سعی خود را برای بازگرداندن حقوق از دست رفته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از طریق تمام راه‌های قانونی انجام داده‌اند، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و با تجمع در مقابل مجلس و صحبت کردن با نمایندگان مجلس و ارسال نامه به نهادهای دولتی و غیردولتی اعتراض خود را نشان دادند اما متاسفانه اقدام موثری برای حمایت از دانشجویان و فارغ‌التحصیان از سوی دولتی که مدعی گسترش آزادی بیان و عدالت اجتماعی است انجام نمی‌شود.

مطالبه ما فقط یک مطالبه دانشجویی است نه سیاسی
وی افزود: در تمام این روزها که تحصن و اعتراض به شکل‌های مختلفی مانند بست نشینی در سالن اداری و آموزشی و همچنین تشییع نمادین تابوت دانشگاه برگزار شد، هیچ‌گاه به فرد یا گروهی توهین نشد و همیشه بر این مسئله تاکید شد که مطالبه ما فقط یک مطالبه دانشجویی است اما متاسفانه برخی برای فرار از پاسخگویی می‌خواهند به هر شکل ممکن آن‌را سیاسی جلوه دهند.

دانشجوی دانشکده صنعت نفت آبادان خاطرنشان‌کرد: دانشگاه صنعت نفت دومین دانشگاه تاسیس‌شده ایران است اما در دوره مدیریت این هیئت رئیسه، اعتبار این دانشگاه به طور مرتب در حال کاهش و از بین رفتن شان واقعی خود است به همین دلیل خواسته اصلی دانشجویان استعفا دسته جمعی هیئت رئیسه و انتصاب هیئتی کارامد در راس این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: وقتی مدیران این دانشگاه از عزم راسخ دانشجویان در اقدامی بچه‎‌گانه با خانواده دانشجویان تماس گرفتند و به دروغ به آن‌ها گفت فرزند شما مدت زیادی است در کلاس‌ها شرکت نمی‌کند و سعی می‌کند با ایجاد آشوبی گسترده در سطح دانشگاه ایجاد کند تا به وسیله خانواده‌ها تحصن دانشجویان پایان پذیرد اما این اقدام آن‌ها آنقدر ناشیانه بود که با خانواده یکی از دانشجویان ورودی سال گذشته که پس از اعلام تکمیل ظرفیت از این دانشگاه جدا شد و یک سال است در دانشگاه امام صادق(ع) تحصیل می‌کند هم تماس گرفتند و گفتند که فرزند شما در کلاس‌ها شرکت نمی‌کند و در فکر آشوب است.

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت افزود: پس از شکست پروژه احضار دانشجویان  مختلف به کمیته انضباطی و اعمال فشار روحی روی این دانشجویان تا حداقل یکی از دانشجویان را وادار کنند مسئولیت این تحصن‌ها را بپذیرد. کمیته انظباتی دانشگاه نفت به جای تلاش برای آرام کردن فضای موجود در اقدامی دیکتاتوری اسامی 30 دانشجوی دانشکده نفت آبادان و 30 دانشجوی دانشکده نفت اهواز را نام برد و اعلام کرد در صورت بروز هرگونه اتفاقی این افراد باید پاسخگوی مراجع قضایی باشند.

وی ادامه داد: پس از شکست پروژه ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز از رئیس دانشکده نفت آبادان مبنی‌بر حذف ترم و دادن نمره صفر، در اقدامی بی سابقه با ارسال پیامک به دانشجویان اعلام شد دانشگاه نفت آبادان به دلیل تعطیلی کلاس‌ها به مدت دوهفته، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

پس از دریافت این پیامک تجمع دانشجویان دوباره آغاز شد ولی در اقدامی ناجوانمردانه درب نمازخانه، سالن مرکزی و کتاب‌خوانه دانشگاه قفل، اینترنت قطع و سلف دانشگاه نیز از دادن غذا به دانشجویان منع و تعطیل شد و همچنین معاونت دانشجویی این دانشگاه نیز به جای میانجی‌گری و تلاش برای اصلاح امور اعلام کرد آب، برق، گاز و تلفن نیز قطع می‌شود و دانشجویان باید خوابگاه‌ها را تخلیه کنند به همین دلیل دانشجویان شب گذشته در سرمای شدید شب‌های آبادان بدون آب و غذا و سیستم گرمایشی گذراندند اما این اقدامات تاثیری در عزم راسخ دانشجویان برای مطالبه حقوق مسلم خود ندارد.

خفقان رسانه‌ای بسیار بالاست
این دانشجوی دانشگاه نفت یادآورشد: وضعیت خفقان رسانه‌ای به حدی بالاست که نه‌تنها هیچ خبرنگاری اجاره ورود به دانشگاه را ندارد بلکه حراست دانشگاه مانع ورود فرماندار، اعضا شورای شهر و نماینده آبادان در مجلس شد و این افراد موفق نشدند با دانشجویان به صورت چهره به چهره دیداری داشته باشند.

ضرب و شتم منتقدان توسط نیروی انتظامی
از سوی دیگر تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت دیروز در پاستور مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند اما به دلیل اینکه پس از 4 ساعت هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی به آنان نشد رو به روی وزارت نفت تجمع کردند اما با برخورد شدید نیروی انتظامی و ضرب و شتم آنان مواجه شدند.

یکی از افراد حاضر در صحنه در این خصوص گفت: ما به صورت مسالمت‌آمیز تجمع داشتیم اما هیچ فردی از وزارت نفت حاضر نشد با ما صحبت کند به همین دلیل 10 چادر برای استراحت افراد تدارک دیده شد و ساعت 10 شب دانشجویان برای استراحت به درون چادرها رفتند اما ناگهان در ساعت 11 شب نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به ما حمله کردند و با ضرب و شتم افراد به وسیله باتوم به زور افراد را از چادرها بیرون کشیدند و پس از جمع‌آوری چادرها، منطقه توسط ماشین‌های شهرداری آب‌پاشی شد تا هیچ کس نتواند شب را در آنجا بماند. و هم‌اکنون نیز نیروی انتظامی سعی می‌کند از برگزاری هرگونه تجمعی جلوگیری کند.

این افراد از امروز نیز دوباره به تجمع خود ادامه دادند اما هنوز آینده این افراد پس از چند سال اعتراض و رای رسمی دیوان عدالت اداری مبهم است.


کد خبرنگار : 46