تاریخ : 1396,چهارشنبه 15 آذر15:05
کد خبر : 251970 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ماموریت جدید برای پردیس‌های دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: پردیس البرز این دانشگاه ماموریت ایجاد رشته های میان رشته ای و پردیس کیش این دانشگاه مامور فعالیت های بین المللی خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح دفتر مرکزی پردیس البرز گفت: برای دانشگاه تهران بسیار مهم است که هر حرکتی که انجام می‌شود نه تنها برند دانشگاه تهران را خدشه دار نکند بلکه بر کیفیت عملکرد دانشگاه اضافه کند و شرط آن این است که برنامه‌های آموزشی و دانش آموختگان از کیفیت لازم برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت برنامه آموزشی پردیس البرز از ابتدا قابل قبول بوده و هر مدرکی که دانشگاه تهران صادر می‌کند از یک مسیر کنترل کیفیت لازم عبور می کند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: اما مهم این است که این کیفیت باید ارتقا پیدا کند و انتقال دفتر مرکزی پردیس البرز در این راستا صورت گرفته است.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: هدف دانشگاه تهران از ایجاد پردیس هایی مانند البرز و کیش صرفا افزایش ظرفیت دانشجو و یا درآمد مالی نیست هر چند که همه دانشگاه‌های معتبر دنیا بخشی از درآمدهای خود را از محل شهریه اخذ می‌کنند. بلکه از دیدگاه ما این پردیس‌ها محلی برای نوآوری هستند.

وی تاکید کرد: در دانشگاه تهران انجام تغییرات به سختی و کندی صورت می‌گیرد و البته این صحیح است. دانشگاه تهران یک نهاد بسیار بزرگی است و هر تصمیمی در آن باید با پختگی و دوراندیشی لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه پردیس‌ها به دلیل چابکی، محلی برای تجربه ایده‌های نوآورانه هستند، گفت: ماموریتی که به همه پردیس ها ارائه شده این است که به راهکارها و برنامه‌های جدید فکر کنند که این برنامه‌ها در محتوا، روش و یا نوع است.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: توسعه رشته‌های میان رشته‌ای یکی از ماموریت های پردیس البرز به شمار می رود.

وی عنوان کرد: ما در پردیس کیش تمرکزمان بر روی توسعه فعالیت‌های بین‌المللی است اگر چه این بدان معنی نیست که سایر واحدهای دانشگاه تهران باید از این مسئله غفلت کنند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از محورهای فعالیت در کل دانشگاه تهران فعالیت‌های بین‌المللی است. ولی پردیس کیش به طور ویژه بر روی این موضوع باید متمرکز کند و در آینده اکثر برنامه‌های آن باید به زبان انگلیسی ارائه شود.

نیلی احمدآبادی گفت: تدوین آیین نامه توسعه رشته‌های بین ‌رشته‌ای در دانشگاه تهران به حدود ۱۰ سال گذشته بر می‌گردد اما به‌ ‌رغم ظرفیت بسیار بالای دانشگاه تهران ما نتوانستیم توسعه‌ ای را در این حوزه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: پردیس البرز به دلیل اینکه همه واحدهای دانشگاه در آن حضور دارند، می‌تواند محور ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای شود و این منافاتی با فعالیت دانشکده‌ها در این حوزه ندارد.

یونس نوربخش رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت:  پردیس البرز معتقد به کیفیت است و همه فعالیت‌ها ناظر بر این امر است.

وی افزود: ما به دنبال توسعه بی رویه نیستیم و هدف ما نوآوری در رشته‌های جدید و به‌ روز کردن آنها است، تاریخ برخی رشته‌ها منقضی شده و تاثیر چندانی در جامعه ندارند که باید پایش و رشته‌های جدید جایگزین شوند.