تاریخ : 1396,پنجشنبه 16 آذر06:14
کد خبر : 252021 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

موگرینی: تصمیم ترامپ مردود است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از تصمیم ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: موضع اتحادیه اروپا در برابر قدس تغییر نخواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای با ابراز نگرانی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت که موضع این اتحادیه در برابر قدس تغییر نخواهد کرد.

در بیانیه موگرینی آمده است که اتحادیه اروپا نگرانی جدی خود را از تصمیم امروز رئیس جمهور آمریکا درباره اورشلیم (قدس) و تبعاتی که این تصمیم ممکن است بر چشم انداز صلح داشته باشد، اعلام می کند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا به همکاری با طرف ها و نیز شرکای خود به منظور مذاکره درباره وضع اورشلیم (قدس اشغالی) به عنوان پایتخت دو کشور ادامه خواهد داد، افزوده شده است: موضع اتحادیه اروپا در این خصوص تغییری نکرده است. آرزوهای هر دو طرف باید محقق شود و باید راهی از طریق مذاکره یافت تا وضعیت شهر اورشلیم به عنوان پایتخت هر دو کشور مشخص شود.

در ادامه بیانیه موگرینی تاکید شده است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن تا زمانی که وضعیت نهایی اورشلیم مشخص شود، همچنان به اجماع بین المللی درباره این شهر در قطعنامه هایی از جمله قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل، احترام خواهند گذاشت.

موگرینی همه بازیگران حاضر در صحنه و بازیگران منطقه ای را دعوت به خویشتنداری کرده و افزوده است: تمرکز باید بر ایجاد شرایطی برای مذاکرات مستقیم و معنادار برای حل موضوعات باشد و اتحادیه اروپا آماده حمایت از این فرایند است.

اتحادیه اروپا در پایان بیانیه خود بر تعهد استوار خود به راه حل تاسیس دو کشور و سیاست های موجود اتحادیه در این باره تاکید کرده و آورده است: راه حل دو کشور از طریق مذاکره تنها راه واقع بینانه برای ایجاد صلح و امنیت پایدار است که هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی مستحق آن هستند.