تاریخ : 1396,پنجشنبه 16 آذر14:55
کد خبر : 252042 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج به مناسبت روز دانشجو

چندین و چند سال است که اولویت اصلی سیاست های کشور، اقتصاد است، اما متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که در آخرین روزهای پاییز و باقی ماندن تنها 3 ماه از سال، تغییرات چشم گیری در وضع معیشتی مردم رخ نداده است و صرفا یک سری ارقام و آمار از رسانه ها شنیده می شود ؛ پس اقدام و عمل چه شد؟ در قضیه ی تولید و اشتغال چه کردیم؟ مسئولین استان ک.ب نسبت به شعار سال چه اقداماتی کردند؟ چندین سال است که استان ما از رکورد داران بیکاری در کشور است، احتمالا به هوس کسب مدال نشسته ایم و کاری انجام نمی شود!!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج طی اقدامی به مناسبت روز دانشجو، بیانیه ای صادر کرد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید بهشتی: ((وای به روزی که تحصیل کرده‌های جامعه اعم از روحانی، معلم، دانشگاهی، دبیر، استاد، واعظ، امام جماعت، مراجع تقلید، نویسنده، گوینده و…  بی درد شوند وای به حال جامعه‌ای که گروه ممتازش تبدیل بشود به گروه بی درد. خوب از کی باید پیش بینی کنیم که به وادی بی دردان سرازیر نشویم؟ از کی باید پیش بینی کنیم؟ ازکجا؟ از همین دوره دانشجویی دوران دانشجویی تمرینی است و الگویی است ازفردای دانشجو، دانشجوی بی تفاوت فارغ التحصیل بی تفاوت است…  این دانشجوست که باید در برنامه خودسازی پیش بینی کند که چه جور خودش را بسازد که فردا به خیل بی دردان نپیوندد بلکه روز به روز دردمندتر بماند.

♦️اگر دانشجو امروز خودش را طوری ساخت که فردا به صورت یک عنصر پر توقع امتیاز طلب در نیاید و به درون توده‌ها برود فردایش از امروز برای حساس ماندن و دردها را لمس کردن مناسب‌تر است.

♦️جامعه ما همین را می‌خواهد؛ جامعه ما می‌خواهد این تحصیلکرده ها وقتی می‌آیند بیرون به درد مردم برسند با درد اینها آشنا ومانوس باشند وبرای رفع محرومیت آنان کوشش کنند. غیرازاین باشد ویرانگری است؛ نه آباد کردن هدر دادن است؛ نه پروریدن کشتن است؛ نه زنده کردن.))

♦️انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج، در سال روز مبارک خون دادن موسسان خود در سال 1332 ؛ به یاد مجاهدت های غیرت مندانه ی شهدای روز دانشجو ، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و به امید امتداد راه آنها تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیانیه ی خود را در 3 بند به همه ی دردمندان جامعه تقدیم مینماید:

بند اول)  ما معتقدیم حیات جنبش دانشجویی، مطالبه گری است و دانشجو با انتقاد است که کشور را و مردم را زنده نگه میدارد؛ اما تفاوت در اینجاست که بعضی توهین، هتک حرمت، بی قانونی،عبور از اصول منطقی و عقلانی را نیز با اسم انتقاد و آزاداندیشی بزک می کنند تا بتوانند به مناقع شوم خود دست یابند؛ و در این فضا است که شعار ما و اعتقاد و عمل به این شعار؛ عیار ما را مشخص می کند و حساب ما را از جریان های منفعت طلب به ظاهر به فکر مردم جدا می سازد، که حرف ما این است: (( نقد حکومت آری، نفی حاکمیت هرگز!))

بند دوم) چندین و چند سال است که اولویت اصلی سیاست های کشور، اقتصاد است، اما متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که در آخرین روزهای پاییز و باقی ماندن تنها 3 ماه از سال، تغییرات چشم گیری در وضع معیشتی مردم رخ نداده است و صرفا یک سری ارقام و آمار از رسانه ها شنیده می شود ؛ پس اقدام و عمل چه شد؟ در قضیه ی تولید و اشتغال چه کردیم؟ مسئولین استان ک.ب نسبت به شعار سال چه اقداماتی کردند؟ چندین سال است که استان ما از رکورد داران بیکاری در کشور است، احتمالا به هوس کسب مدال نشسته ایم و کاری انجام نمی شود!!

بند سوم)  ((اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود))...جمله ی معروفی که بارها شنیده ایم و در اتاق های مسئولین هم قاب شده است اما عمل نمی شود؛ سیاست مسئولین ؛ استانی به چه شکلی است که از ظرفیت اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان استفاده نمی کند؛ متاسفانه سیاست انتخاب قومی قبیله ای در این استان نهادینه شده و به یک سبک مدیریتی تبدیل شده و شایسته سالاری به حاشیه کشیده شده است؛ در ارتباط مستقیم دانشگاه با مشکلات و مسئولین است که هم مشکلات ساده تر و عالمانه تر حل میشود و هم دانشگاه به سمت پویایی بیشتر و اصلاح، گام خواهد برداشت؛‌ مسئولین به صحن دانشگاه ها بیایند و حرف های دانشجو ها و قشر فرهیخته را بشنوند، تا کی قرار است که پشت میز بنشینیم و به گزارشات رسیده از نظارت های دوربینی اکتفا کنیم.