تاریخ : 1396,پنجشنبه 16 آذر16:11
کد خبر : 252050 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برنامه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشجویی

اقدامات ۱۰۰ روزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه دانشجویی و فرهنگی اعلام شد که از آن جمله می توان به تدوین برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشجویی اشاره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اقدامات این معاونت طی ۱۰۰ روز گذشته را اعلام کرد.

از جمله این اقدامات می توان به اجرای طرح اعتبارسنجی و رتبه بندی خوابگاه‌های ملکی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تهیه برنامه جامع تحول مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تدوین برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشجویی اشاره کرد.

براساس این گزارش، برگزاری اختتامیه جشنواره ملی رسانه و نشریات دانشجویی (تیتر ۱۰) با مشارکت بیش از ۷۰۰ دانشجو از سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات این حوزه است که در این جشنواره ۱۵ هزار نفر، ۳۶ هزار اثر به جشنواره ارائه کردند.

از دیگر اقدامات این حوزه می توان به برگزاری دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شهرکرد در ۱۰ رشته ورزشی و با مشارکت بیش از ۱۸ هزار نفر شرکت‌کننده در مسابقات و اردوهای مقدماتی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده در رقابت‌های نهایی اشاره کرد.

برگزاری بیش از پنجاه نشست با تشکل‌های اسلامی دانشجویان نیز از دیگر اقدامات حوزه دانشجویی فرهنگی طی ۱۰۰ روز گذشته است.