تاریخ : 1396,پنجشنبه 16 آذر17:58
کد خبر : 252059 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ترسیم نقشه تحول ۲۰ ساله آموزش علوم پزشکی

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، ترسیم نقشه راه تحول ۲۰ ساله آموزش علوم پزشکی در راستای کسب مرجعیت علمی را از جمله اقدامات حوزه آموزش در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم برشمرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آغاز پیاده سازی برنامه آموزشی ملی دوره پزشکی عمومی، طراحی برنامه‌های آموزشی نوین متناسب با نیازهای کشور، تدوین برنامه‌های اعتباربخشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، نهایی سازی مدل برآورد نیروی انسانی و تدوین کوریکولوم مبتنی بر سطح بندی و عملکرد، راه‌ اندازی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای نیز از جمله اقدامات ۱۰۰ روزه حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت است.

ابلاغ و اجرای آیین نامه‌های مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای، آیین نامه تأسیس و بهره برداری مراکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای و آیین نامه مالی مراکز مجری آموزش مهارتی و حرفه ای نیز از جمله اقدامات در این ۱۰۰ روز به شمار می آید.

شروع طرح راهنمای مدیریت جامع الکترونیک، حضور شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزش مداوم (در استان همدان)، استمرار بازنگری کوریکولوم‌های رشته‌های Ph.D و تخصصی و همچنین بازنگری و به روز رسانی مأموریت‌های مشترک و ویژه کلان مناطق آمایشی و بازنگری نقشه آمایش بین الملل نیز از دیگر اقدامات معاونت آموزشی وزارت بهداشت در ۱۰۰ روز اول دولت جدید عنوان شده است.