تاریخ : 1396,شنبه 18 آذر18:00
کد خبر : 252208 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اخصاص ۱۷۲ میلیارد ریال جهت افزایش کیفیت غذای دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اختصاص ۱۷۲ میلیارد ریال جهت افزایش کیفیت غذای دانشجویی دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اختصاص ۱۷۲ میلیارد ریال جهت افزایش کیفیت غذای دانشجویی دانشگاه ها خبر داد. ذوالفقار یزدان مهر خدمات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم را تشریح کرد.

وی با اشاره به کمک صندوق به دانشگاه‌ها برای رهن خوابگاه گفت: به دانشگاه‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند خوابگاه رهن کنند و ساماندهی که در بحث خوابگاه‌های غیردولتی صورت می‌گیرد، باعث می‌شود دانشجویی پشت در خوابگاه نماند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: تا کنون از ۲۸ خوابگاه مصوب، ساخت ۱۵ خوابگاه عملیاتی شده است.

وی با اشاره به تغذیه دانشجویی گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای ارتقاء آشپزخانه‌های دانشجویی از سنتی به صنعتی به دانشگاه‌های دولتی کمک شده است و ۱۷۲ میلیارد ریال جهت افزایش کیفیت غذای دانشجویی اختصاص یافته است.

یزدان مهر ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در ۲ سال گذشته ابتدا به ساماندهی و تقسیم بندی خوابگاه‌ها پرداخت تا به صورت هدفمند به آن‌ها خدمات ارائه دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳۰ خوابگاه رتبه ۴ و ۲۳۰ خوابگاه رتبه ۳ وجود دارد که باید در سال جاری به رتبه‌های بالاتر ارتقاء یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۴ میلیارد ریال به عنوان ودیعه مسکن به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و برای بهبود خدمات، اتاق سلامت و تندرستی در بیش از ۶۰ خوابگاه راه اندازی شده و تجهیزات آن خریداری و نصب شده و قرار است در ۴۰ خوابگاه دیگر نیز براساس اولویت‌های صندوق، این اتاق‌ها راه اندازی شود.

وی با اشاره به تسهیلات وام دانشجویی ادامه داد: سال ۹۵ افزایش ودیعه مسکن تا ۱۰۰ درصد بود و وام‌های ضروری هم تا ۲۰۰ درصد رشد داشت.

یزدان مهر ادامه داد: ۱۱۴ صندوق خیریه در دانشگاه‌های کم برخوردار ویژه دانشجویان بی بضاعت راه اندازی شد که به دانشجویان وام شرافتی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان طی سال‌های ۸۸ الی ۹۵ افزود: از سال ۸۸ الی ۹۱، صندوق رفاه دانشجویان ۲ هزارو ۹۱۴ میلیارد ریال درآمد اختصاصی داشت و از سال ۹۲ الی ۹۵، این درآمدبه ۱۰ هزار و ۱۹ میلیارد ریال افزایش یافت.

یزدان مهر با اشاره به وضعیت اعتبارت عمومی صندوق رفاه دانشجویان افزود: سال ۹۲، اعتبارت عمومی صندوق به هزارو ۳۵۹ میلیارد ریال و سال ۹۶، به دو هزارو ۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی به افزایش سرمایه و ذخیره استراتژیک صندوق اشاره کرد و گفت: سال ۵۳ تا ۹۳، ذخیره استراتژیک صندوق، ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده و طی سال‌های ۹۴ الی ۹۵، به ۳ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام‌های دانشجویی در سال‌های ۸۸ الی ۹۱، ۶ هزار ۲۱۸ میلیارد ریال بوده که در سال‌های ۹۲ الی ۹۵، به ۱۱ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی به وام ویژه دکتری روزانه غیربورسیه اشاره کرد و گفت: این وام سال ۹۳، ۳۸ میلیارد ریال بوده که در سال سال ۹۵ به ۵۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هدف صندوق رفاه دانشجویان این است که هیچ دانشجویی به خاطر فقر مالی از تحصیل باز نماند برای همین منظور است که صندوق سعی می‌کند کمک‌های خود را افزایش دهد.