تاریخ : 1396,یکشنبه 19 آذر13:57
کد خبر : 252294 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اقدام دانشگاه تربیت مدرس در کمک به مناطق زلزله‌زده

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس از ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه با همکاری دانشگاهیان تربیت مدرس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، محسن محمد زاده گفت: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی وزیر علوم به تمام دانشگاه ها مبنی بر ساخت و نوسازی مدارس مناطق زلزله زده غرب کشور، دانشگاه تربیت مدرس نیز در اقدامی انسان دوستانه داوطلب شده تا با همت اعضای هیات علمی، اعضای غیر هیات علمی و دانشجویان بازسازی و یا ساخت یکی از مدارس موجود در روستاهای زلزله زده غرب کشور شود.

وی افزود: در این راستا اقدام به ایجاد یک حساب بانکی به نام دو نفر از همکارن دانشگاه کرده و این اقدام با هماهنگی با ستاد مذکور که در وزارت علوم به این منظور و با ریاست معاون اداری و مالی آن وزارتخانه تشکیل شده، صورت خواهد گرفت.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: این کار صرفا اقدامی مردمی است و به هیچ عنوان از اعتبارات و بودجه دانشگاه در آن هزینه نخواهد شد و قطعا همه همکاران دانشگاهی در این کار خیر و خداپسندانه شرکت می کنند تا بتوانیم در رفع مشکلاتی که برای هموطنان زلزله زده غرب کشور ایجاد شده است، مشارکت داشته باشیم.

محمدزاده اظهار داشت: دانشگاهیان تربیت مدرس از راه های مختلف کمک های خود را برای زلزله زدگان غرب کشور ارسال کرده که اقدامات صورت گرفته در راستای رفع نیازهای کوتاه مدت آنان انجام شد.

وی عنوان کرد: برای انجام اقدامات بلند مدت و اساسی تر، ساخت مدرسه در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است که با بررسی اولیه هزینه ساخت یک مدرسه کوچک در یکی از روستاهای مناطق زلزله زده حداقل ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که با همکاری و همدلی همه دانشگاهیان تربیت مدرس به زودی این کار صورت می گیرد.