تاریخ : 1396,دوشنبه 20 آذر05:33
کد خبر : 252368 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در دانشگاه اصفهان مطرح شد؛

تاج‌الدین: جنبش دانشجویی موجب نشاط سیاسی در جامعه شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بار سختی‌ها همیشه بر دوش دانشجویان بوده است و بار دموکراسی را نیز دانشجویان ما تحمل کرده‌اند، اما با همه صبوری‌ها و استقامت‌ها مثل بیدی نبوده‌اند که با هر بادی بلرزند بلکه راست قامت مانده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، ناهید تاج الدین در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان در برنامه‌ای با عنوان "دانشگاه و وعده های دولت" اظهار کرد: در دوران دانشجویی‌ام ماجرای کوی دانشگاه و دوم خرداد را دیدم، اما امروز دانشجویان با همه کمبودها و محدودیت‌ها و کج نظری‌ها استقامت می‌کنند و جنبش دانشجویی روز به روز قوت بیشتری می‌گیرد. دانشجویان در بزنگاه های‌تاریخی هزینه‌های زیادی داده‌اند و جنبش دانشجویی برای ایجاد نشاط سیاسی در جامعه هزینه های زیادی داده است.

وی ادامه داد: بار سختی‌ها همیشه بر دوش دانشجویان بوده است و بار دموکراسی را نیز دانشجویان ما تحمل کرده‌اند، اما با همه صبوری‌ها و استقامت‌ها مثل بیدی نبوده‌اند که با هر بادی بلرزند بلکه راست قامت مانده‌اند.

این عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: در دولت قبلی شرایط خیلی سخت‌تر و محدودتر بود. دانشجویان ما ستاره‌های سنگینی را به روی شانه‌های خود احساس می کردند اما ما قبول داریم که در زمان آقای روحانی شرایط دانشگاه به سمت اعتدال  و خرد ورزی پیش رفته است، اما آقای روحانی شما در دوران انتخابات گفتید که شما سرهنگ نیستید و امیدواریم که در آینده هم نباشید.

تاج الدین گفت: از رییس جمهور انتظار داریم تا با جدیت بیشتر مطالبات دانشجویان را رسیدگی کند تا دانشجویان احساس امنیت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: دغدغه امروز دانشجویان ما باید دغدغه توسعه باشد. این که چرا وضعیت اقتصادی نابسامان است؟ این که چرا مشکلات اجتماعی رو به افزایش است؟ شما دانشجویان باید به این چرایی‌ها پاسخ دهید و به مسئولان و دولتمردان کمک کنید.

تاج الدین گفت: مسیری که روحانی دنبال کرده مسیری رو به جلو بوده است. این را باید مدنظر داشت که همه مشکلات ما مشکل اقتصادی نیست و باید به همه مشکلات توجه کرد. اگر شما دانشجویان و دولتمردان دلسوز ایران باشید قطعا اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد و ما نمایندگان و مدیران در عرصه های مختلف باید دست نیازمان را به سوی شما دراز کنیم و از کمک های شما برای توسعه ایران استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: می‌طلبد که با عشق به میهن عزیزمان در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کنید. شما دانشجویان در ادوار قبلی بسته به شرایط جامعه در جنبش دانشجویی آرمان های مختلفی داشتید که هیچ گاه از آنها دست نکشیدید.

وی ادامه داد: جا دارد از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یادی کنیم که اردات خاصی به امیر کبیر داشتند. وقتی آیت الله هاشمی از امیرکبیر صحبت می کردند بغض گلویشان را می گرفت زیرا دغدغه توسعه داشتند. متاسفانه حسن روحانی یاور و مرد بزرگی را از دست داد.