تاریخ : 1396,دوشنبه 20 آذر14:57
کد خبر : 252416 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

برخورد مسئولان فرهنگی با عاملان برگزاری شوی زیورآلات

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از برگزاری شوی زیورآلات گفت: مسئولان فرهنگی به جای انکار کردن اصل ماجرای برگزاری این شو به دنبال پیگیری قانونی و برخورد جدی با عاملان برگزارکننده این برنامه باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، زهرا طاهریان دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از برگزاری شوی زیورآلات در کشور گفت: با توجه به آیه « و لقد کرمنا بنی آدم» خداوند در قرآن کریم انسان را مورد تکریم قرار داده است. زن نیز به عنوان یک انسان دارای کرامت است و این کرامت و ارزش زن در آیات و روایات آمده است.

طاهریان افزود: اما آنچه اکنون در برگزاری شوی زیورآلات دارالمومنین کاشان اتفاق افتاد نه تنها هیچ نشانی از کرامت و منزلت زن در آن پیدا نمی‌شود بلکه تذلیل زنان را نیز در آن شاهدیم چرا که با این اقدام خود زن را به عهد جاهلیت برده اند.

وی ادامه داد: در زمان جاهلیت زنانی که به دنبال کسب درآمد، اشتغال و خودنمایی بودند به علت عدم وجود مشاغل متناسب با شأن و منزلت زن با استفاده از تبرج، خودنمایی و به کارگیری زیبایی‌های ظاهری شغلی برای خودت دست و پا می‎کردند اما اکنون که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و این خارج از شانیت زن مسلمان ایرانی است که در جهت امرار معاش دست به کارهایی چون مدلینگ شدن شوی زیورآلات بزند.

وی تصریح کرد: کجایند آنها که فریادشان در مورد دفاع از حقوق زنان گوش فلک را کر کرده است؟ آیا به راستی دلسوز زنان و مدافعان حقیقی حقوق حقه زنان هستند یا زنان را ابزاری در راستای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خویش قرار داده‌اند؟ شاید هم به دنبال حقوق زنان هستند اما تعبیرشان از حقوق نشات گرفته از فرهنگ غربی است و برای رسیدن به این حقوق از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند و مهم نیست این وسیله منزلت زن را پایین می آورد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آنها در راستای رسیدن به اهدافشان از هر وسیله‌ای ولو مدلینگ کردن زنان بهره می‌برند پس در این میان زن به ما هو زن جایگاه و ارزشی برایشان ندارد. این در حالی است که دین اسلام چهارده قرن قبل موضوع کرامت زن به عنوان یک انسان را مطرح کرده است و همچنین حضور زنان در عرصه اجتماعی با رعایت اصول(مشروط بر حفظ حجاب و پوشش کامل) مورد تایید اسلام بوده است.

طاهریان تاکید کرد: به وضوح مشخص است که مسئولان برگزاری این شوی زیورآلات اهداف سیاسی و اقتصادی مورد نظر خود را دنبال می‌کنند اما سوال این است چرا در یک شهر مذهبی چون دارالمومنین کاشان این اتفاق می افتد؟

دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: آن چه پشت پرده این شوی زیور آلات است عمیق تر و ریشه دارتر از آن چیزی است که روی صحنه می‌آید. آنها می‌خواهند دست زن مسلمان ایرانی را از عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی کلان کوتاه کنند و نقش و جایگاه زن را در حد مدلینگ و مواردی از این قبیل تنزل دهند. آیا این چیزی جز برگشت به جاهلیت است؟

وی گفت: برای همین هم آنها از یک شهر مذهبی که عنوان دارالمومنین را دارد درر راستای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند اما فرهنگ اسلامی- ایرانی غنی و پربارتر از این است که با برگزاری این شوی‌های برگرفته از فرهنگ منحط غرب بلغزد.

طاهریان تصریح کرد: به عنوان افسر جنگ نرم از مسئولان فرهنگی خواستاریم به جای انکار کردن اصل ماجرای برگزاری شوی زیور آلات در صدد پیگیری قانونی و برخورد جدی با عاملان برگزارکننده این برنامه برآیند هر چند که به کرات شاهد این بوده ایم که مسئولان به جای پیگیری و ارایه راه حل برای مشکلات به راحتی از زیر بار مسولیت شانه خالی می‌کنند و مسائل را در حیطه کاری خود نمی‌دانند.