تاریخ : 1396,دوشنبه 20 آذر15:19
کد خبر : 252418 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

زمان اتمام تعمیرات دانشکده حقوق دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از اتمام عملیات مقاوم سازی این دانشکده تا پایان ترم جاری خبر داد و گفت: این ساختمان به گونه‌ای مقاوم سازی شده که می‌تواند در برابر زلزله 8 ریشتری نیز مقاومت کند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، محمد رضا تخشید در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: تمامی اقدامات مربوط به نوسازی و مقاوم سازی ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مراحل پایانی خود قرار دارد و تقریبا بیش از 95 درصد اقدامات انجام شده  است. امیدواریم تا پایان ترم جاری به بهره‌برداری برسد و کلاس های دانشجویان در ترم آینده در دانشکده اصلی برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی الزامات مربوط به مقاوم سازی در برابر زلزله برای ساختمان‌های دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است، بطوری که ستون‌ها، دیوارها و سایر قسمت‌های ساختمان نیز تقویت شده است و بنا بر اذعان کارشناسان  ساختمان های دانشکده در برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم است.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ای تدوین شده قرار بود تمامی ساختمان‌های دانشگاه تهران مقاوم سازی و بازسازی شوند، اما به دلیل هزینه‌های بالا فقط توانستیم دانشکده حقوق و علوم سیاسی را بازسازی کنیم و انجام این عملیات در ساختمان‌های دیگر منوط به تامین بودجه است.

دکتر تخشید اظهار کرد: حدود 4 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت علوم برای مقاوم سازی ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی، اختصاص داده شده و مابقی هزینه‌ها از بودجه دانشگاه و همچنین دانشکده تامین شده است.