تاریخ : 1396,دوشنبه 20 آذر19:47
کد خبر : 252456 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انتقاد سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بودجه سال ۹۷

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه بنگاه اعطای مدرک نیست. اینجا باید آموزش‌ها کاربردی شود و با این بودجه‌ای که به این دانشگاه اختصاص داده می‌شود راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابراهیم صالحی عمران در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای که بعدازظهر امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: آموزش‌های مهارتی اساس توسعه کشور است. سیستم آموزش مهارتی کشور دچار کمیت‌گرایی شده. بخشی از آن در علمی – کاربردی، بخشی فنی و حرفه‌ای، بخشی هم در دانشگاه آزاد و بخشی هم در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند. ما ظاهرا از لحاظ آموزش مهارتی مشکلی نداریم و اسیر تقاضای اجتماعی شده ایم. ۳۰ الی ۴۰ درصد دانشجویان علمی– کاربردی در ۵ الی ۶ رشته مشغول تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: با سیاست‌گذاری منفعلانه آموزش، ما راه به جایی نخواهیم برد. برای خلاصی از این بن بست باید سرمایه گذاری مهارتی لازم صورت گیرد.

وی افزود: بودجه فنی و حرفه ای در مقایسه با سایر دانشگاهها ناچیز است، بودجه اختصاص داده شده ۷۵ یا ۷۶ میلیارد تومان است. این چه چیزی را می‌خواهد تکان دهد. دانشگاه فنی و حرفه‌ای بنگاه اعطای مدرک نیست. اینجا باید آموزش‌ها کاربردی شود و با این بودجه‌ای که به این دانشگاه اختصاص داده می‌شود راه به جایی نمی‌برد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در کشورهای دیگر بخش اعظم آموزش، به آموزش‌های مهارتی اختصاص دارد. به عنوان مثال در کشور آمریکا ۴۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای هستند ولی در کشور ما نمی‌دانم چرا در این خصوص تعلل می‌شود.