تاریخ : 1396,سه شنبه 21 آذر19:59
کد خبر : 252594 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

20 میلیون تومان کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

دبیر یکی از خیریه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمع‌ آوری 10 تا بیست میلیون تومان برای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین اخلاق پسند دبیر یکی از خیریه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشجوی پزشکی اظهار کرد: این خیریه مبلغ ۱۰  تا بیست میلیون تومان برای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه جمع‌آوری کرده است.

وی بیان کرد: این خیریه تحت نظارت انجمن اسلامی و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی کار خود را از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ مصادف با ماه مبارک رمضان آغاز کرد.

دبیر یکی از خیریه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این بازارچه‌ای که در دانشکده پزشکی برگزار شد اولین فعالیت منسجم و بزرگ این خیریه بود و منفعت بازارچه خیریه به ناحیه‌های محروم تهران رسید. ما در تابستان و پاییز تلاش بر گسترش و پایه ریزی خیریه کردیم و قوی کار را ادامه دادیم، در پاییز یکسری برنامه‌ها را برگزار کردیم که توانستیم دو برنامه خیلی خوب را شاهد باشیم.

اخلاق‌پسند تاکید کرد: یکی از این برنامه‌ها جشن اطفال بود که ۱۲ آذر در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد با همکاری خیریه دلبند این برنامه را توانستم انجام دهیم و برنامه بعدی را کلید زدیم. دومین برنامه بازارچه خیریه هفدهم و هجدهم آذر ماه بود در دانشکده پزشکی برگزار شد، شامل ۱۴ غرفه می‌باشد و در دو روز برگزار گردید، غرفه‌های این بازارچه خیریه شامل غرفه کتاب و نوشیدنی و گیاهان دارویی عروسک و اسباب بازی، بازی‌های رایانه‌ای، بدلیجات غرفه شب یلدا و غرفه‌های خیریه‌ها بود که ما دو خیریه را دعوت کردیم که بحمدالله در این دو روز شاهد استقبال خوب دانشجویان و دانشگاهیان از این برنامه بودیم.

وی یادآور شد: مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری شد که ان شا الله به دست زلزله‌زدگان استان کرمانشاه می‌رسد امیدواریم که این کار‌های خیر ادامه پیدا کند.امیدواریم این کار‌ها گسترش پیدا کند و ادامه داشته باشد.

تبادل کتاب بین دانشجویان

در ادامه این مراسم حسین نخعی دبیر انجمن اسلامی دانشکده پزشکی عنوان کرد: این خیریه بازارچه‌ای را به طور ویژه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه زیر نظر انجمن اسلامی دانشکده راه اندازی کرد. این خیریه برنامه‌های مناسبتی دیگری مثل  بازدید‌ از بیمارستان‌ها نیز برگزار می‌‎کند.

وی گفت:طرح‌های مختلفی همچون بحث و تبادل کتاب از ترم‌های بالاتر به پایینی‌ها ترم اولی‌ها بود جزوات و کتاب‌هایی که بچه‌های ترم بالایی استفاده کرده بودند جمع‌آوری کردیم و در اختیارترم پایینی‌ها قرار دادیم که استقبال خوبی شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشکده پزشکی درباره بازارچه  این خیریه افزود:  بازارچه وسیعی برپا شد و کار سنگینی برای بچه‌ها رقم زد که همه با تلاش و پشتکار آن را به سر انجام رساندند. این  نخستین بازارچه خیریه‌ای است که در این حد گستردگی داشته و این تعداد پرسنل و غرفه را تحت پوشش قرار داده است.

نخعی یادآور شد: خوشحالیم که با افتخار به مدت دو روز در دانشکده پزشکی ما میزبان دانشجویان بودیم و غرفه های متعددی مانند صنایع دستی، مواد خوراکی و کتاب را برپا کردیم. تلاش می‌کنیم تا با همدلی دانشگاهیان و دانشجویان دانشکده پزشکی بتوانیم از درد و آلام زلزله زدگان استان کرمانشاه، محرومان و نیازمندان کشور بکاهیم.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرهادزاده مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از دانشجویان، هنرمندان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشوری برگزار شد، بیش از ۱۴ غرفه در دو روز کاری محصولات متنوعی را ارائه دادند.

این برنامه با استقبال خوب دانشجویان قرار گرفت و شاعر مطرح کشوری علیرضا بدیع نیز در این مراسم با خواندن چند بیت حضور پیدا کرد.