تاریخ : 1396,پنجشنبه 23 آذر00:46
کد خبر : 252697 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

۶۰ مرکز تربیت معلم در سطح کشور تجمیع شد

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۶۰ مرکز تربیت معلم در سطح کشور تجمیع شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، فاطمه گویا پیش از ظهر امروز در نشست با دانشجویان خواهر و برادر پردیس فرهنگیان کردستان با بیان اینکه همگی محتاج آموزش هستیم، اظهار داشت: مسیرهای درست انسان‌ را متفاوت می‌کند و باید هزینه های بسیاری شود تا انسان پابرجا بماند.پ

وی کشور بدون تاریخ را بی هویت خواند و گفت: همه دست‌اندرکاران امور آموزشی به فرهنگی بودن شناخته می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگی بودن تصریح کرد: فرهنگی بودن بار اجتماعی بزرگی را بر دوش میکشد چراکه می‌تواند تهدیدی برای آینده انسان‌ها تلقی شود.

وی گفت: هنگامیکه سخن از فرهنگیان به میان می آید همه فکر می‌کنند که تمام صحبت‌ها در مورد مطالبات است اما فرهنگیان به دنبال حقوق واقعی خود هستند.

گویا با بیان اینکه آموزش معلمان از مدارس آغاز شده افزود: با شر‌وع آموزش عمومی دارالمعلمین تاسیس و مسئولیت اصلی تربیت معلم به این مکان اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه در آغاز دو نوع دانش سرا وجود داشته، اظهار کرد: "تربیت معلم ابتدایی" از اهداف دانش سرای مقدماتی بود که بعدها در مسیر تکاملی خود به رشته آموزش ابتدایی با دوره‌هایی کاردانی و کارشناسی تبدیل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی هدف دانش سرای عالی را تربیت دانش آموزان متوسطه عنوان کرد و گفت: در یک تصمیم نانوشته دانشگاه‌ها یکی پس از دیگری دوره‌های دبیری خود را تعطیل کرده و پس از آن زمینه برای مجتمع پیامبر اعظم فراهم شد.

وی با بیان اینکه 60 مرکز تربیت معلم در سطح کشور تجمیع شد،گفت: پس از طی مراحل بسیاری دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه خوارزمی تبدیل شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه مجتمع پیامبر اعظم نتوانست در کل کشور فراگیر شود و نیاز به تغییراتی داشت تا دانشگاه در تربیت معلمین ارتقاء یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این سئوال که معلم کجا باید معلم شود، خاطر نشان کرد: باید بدانیم معلمی شغل نیست و یک حرفه‌ محسوب می شود و باید با عشق در این شغل فعالیت کنیم.

وی سواد رسانه ای در دانشگاه فرهنگیان را بی معنا خواند و گفت: در حال حاضر کودکان بهتر از همه ما از رسانه و دنیای مجازی آگاهی دارند و چنین درسی در دانشگاه بی فایده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: باید دانش آموزان درگیر فعالیت‌های چالش آور شوند و به سرعت جواب سوال را در پایان مسئله مطرح نکنیم.

وی با بیان اینکه تولید دانش بستگی به مکان و‌ زمان دارد، گفت: باید همانگونه در مد و تکنولوژی به روز هستیم نسبت به گذشته خود نیز آگاهی داشته باشیم و دانش خود را براساس موقعیت زمانی و‌ مکانی تغییر دهیم.

گویا افزود: ارتباط دو طرفه بین یاد دادن و یادگیری از شناخت کاری به شمار می رود که باید معلمان نخبه انجام دهند.