تاریخ : 1396,یکشنبه 26 آذر21:48
کد خبر : 253007 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اجرای قانون در دانشگاه‌ بر اساس سلایق مسئولین

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه برخی مسئولین در دانشگاه‌ها طبق علایق و سلایق خود قانون را اجرا می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص حواشی برنامه‌های خارج از عرف و دور از شان دانشجو و دانشگاه‌ها گفت: وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است. به نظر می‌رسد نقصی در قانون دیده نمی‌شود و هر اشکالی که هست در اجرای آن است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولین در دانشگاه‌ها طبق سلایق و عقاید خود قانون را اجرا می‌کنند. اگر همه ما این را بپذیریم که قانون فصل‌الخطاب است مشکل حل خواهد شد.

سید حمایت میرزاده خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر مراسمی در دانشگاه باید مجوز مخصوص آن گرفته و مراحل قانونی طی شود، نه این که هر دانشگاهی هروقت و هر کسی را که دلش خواست برای سخنرانی و برگزاری مراسم دعوت کند. آن کسی که برای سخنرانی به دانشگاه می‌آید نیز باید بداند در کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران با قوانین خاص خودش زندگی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تا وقتی که دیدگاه‌ها و علایق شخصی در دانشگاه‌ها به جای قانون تصمیم می‌گیرند وضعیت همین خواهد بود و دانشگاه‌های ما درگیر حاشیه می‌شوند.