تاریخ : 1396,چهارشنبه 06 دي00:10
کد خبر : 253828 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حجت‌الاسلام قاسمیان: من را به عنوان سلبریتی موسیقی می‌شناسند!

دانشگاهیان دانشگاه شریف امروز در ششمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن از خانوداه این شهید والامقام تقدیر کردند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مراسم بزگداشت ششمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن عصر امروز با حضور خانواده این شهید بزرگوار، معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از اساتید و دانشجویان توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام قاسمیان مدیر حوزه علمیه مشکات  و مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) دراین مراسم گفت: شهید احمدی روشن مجاهدی پرکار بود و شهدایی همچون شهید احمدی روشن برای همه ما الگو هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امید یکی از شاخصه‌های جوان مومن انقلابی است و اگر همین نقطه امید از بین برود همه چیز از بین خواهد رفت، تصریح کرد: ناامیدی در بین جوانان نگران کننده است و متاسفانه این ناامیدی را در میان جوانان مومن نیز شاهد هستیم.

این استاد حوزه ضمن اظهار نگرانی از وضعیت کشور در برخی حوزه‌ها ادامه داد: سرمایه اجتماعی یعنی این که به آینده امیدوار باشیم، اما امروز سرمایه اجتماعی پایین آمده و این آسیبی است که وجود دارد.

وی گفت: امروز در دنیا ساختار‌های قدرت از ساختار‌های هرمی به ساختار‌های تخت تغییر می‌یابد. ما در تشییع تجربه هزار و 400 سال فعالیت در قالب NGO های فرهنگی را داریم و علت آن هم این است که حکومت شیعه نداشته‌ایم با این وجود ما بازی NGO را خوب بلد بوده ایم، ولی بازی حاکمیت را بلد نیستیم.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تصریح کرد: ما امروز به فرمان‌های آتش به اختیار تمیز نیاز داریم، برخی نهاد‌ها هستند که خود را در ساختار حاکمیت نمی‌بینند، ولی می‌توانند نهاد‌های حاکمیتی را به دنبال خود بکشانند در واقع این ساختار‌ها در حوزه ادبیات، فرهنگ، تکنیکال، در ساختار هرمی نظام وارد می‌شوند، و می‌توانند نهاد‌های حاکمیتی را به دنبال خود بکشانند.

مدیر حوزه علمیه مشکات در ادامه با اشاره به رخ دادن زلزله اخیر در کشور، گفت: در بحث زلزله کاری که نهاد‌های مدنی و فضای مجازی کردند از صدا و سیما قدرت بیشتری داشت. خدمت و انرژی که این‌ها به مناطق زلزله زده آوردند به مراتب از صدا و سیما بالاتر بود در واقع شبکه مجازی کولاک کرد به همین دلیل باید می‌دیدید که چه تیپ آدم‌هایی برای کمک به مناطق آمده بودند.

وی با تاکید براینکه نباید فکر کنید که باید قدرت را از نهاد‌های قدرت بگیرید تصریح کرد: امروز قدرت دست کسی است که نهاد‌های مدنی و اجتماعی را چه در حوزه هلدینگ‌ها و تکنیکی که علم را پیش می‌بردند و چه در حوزه‌های فرهنگی و دیگر حوزه‌ها در اختیار بگیرد، جوان مومن انقلابی احتیاج به یک کار آتش به اختیار تمیز دارد و این‌ها می‌شوند کسانی که می‌توانند به ولایت کمک کنند و شهید شوند البته شهید شدن تنها به این معنا نیست که خون آن‌ها ریخته شود بلکه هر کسی هم می‌خواهد برای نظام اسلامی جانفشانی کند، ولی خونش ریخته نمی‌شود باز هم شهید است.

این استاد حوزه گفت: اگر جمع‌های آتش به اختیار تمیز شروع به کار کنند به تدریج قدرت می‌یابند ما در جریان زلزله این قدرت را پیدا کردیم، الان حتی حاکمیت نیز به این نتیجه رسیده اند که اصل 44 فقط بحث اقتصادی نیست و می‌گویند که همه بحث‌های فرهنگی و دیگر حوزه‌ها نیز باید بین گروه‌های مردمی برود.

وی گفت: در هر حال توصیه من این است که کاری به قدرت نداشته باشید، چون وقتی گروه‌های مردمی قدرت پیدا کنند حاکمیت به آن‌ها محتاج می‌شوند.

قاسمیان در خاتمه به شوخی به حاضران گفت: امروزه بنده را به عنوان سلبریتی موسیقی می‌شناسند ،تا یک سخنران مذهبی، ولی واقعا من یک آدم مذهبی هستم.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم، از لگوی کانون فرهنگی و مذهبی «آیین روشن» دانشگاه شریف رونمایی شد.

همچنین در پایان مراسم توسط دانشگاهیان دانشگاه شریف از خانوداه شهید والامقام مصطفی احمدی روشن هم تقدیر به عمل آمد.


کد خبرنگار : 20