تاریخ : 1396,جمعه 08 دي14:59
کد خبر : 254053 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به مناسبت ۹ دی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان اقدام فتنه انگیز 88 را محکوم می کند و همچنین در مقابل هرگونه اقدامی که رنگ و بوی فتنه بدهد مقابله می کند و با اقدام راسخ خود در مقابل فتنه گران خواهد ایستاد .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه را در ادامه میخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می خواهند نور خدا را با دهان های خود خاموش کنند ولی خدا کامل کننده نور خویش است هرچند که کافران را خوش نیاید. (سوره صف _ آیه ۸)

نهم دی مظهر استمرار جمهوریّت و اسلامیّت
امت مسلمان ایران در 9 دی در تجمع بزرگ عاشورایی خود یک بار دیگر قهر انقلابی خود را در برابر توطئه ­های جبهه باطل به نمایش گذاشتند و ناامیدی را در قلب سیاه سران استکبار کاشتند. پیام 9 دی این بود که: ای مستکبران عالم چنانچه تصور کرده ­اید با جنگ نرم و اردو کشی خیابانی می توانید مردم به پا خواسته ایران اسلامی را از صراط مستقیم انقلاب اسلامی منحرف کنید در تصور باطل هستید و هرگز به این قصد شوم نخواهید رسید.

9 دی برخاسته از بصیرت مردمی است، که به خوبی دشمن خود را می شناسند و در زمان نیاز پا به عرصه گذاشته و با مجاهدت های خود عرصه را دگرگون می کنند این برخاسته از ویژگی ، با بصیرتی ، دشمن‌‌‌‌‌شناسى ، وقت‌‌‌‌‌شناسى ذاتی این ملت  ، و حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.وبه تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «نهم دی 88 حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.»

9 دی در گذار از 8 ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار 8  ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و مساجد و پاره‌کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد مقاومت و در نهایت آتش جسارت به خیام اباعبدالله(علیه‌السلام) در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگام عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و این‌گونه نهم دی پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد؛ تنها با مرور وقایع هشت ماه فتنه انگیزی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها در سال 88  به خوبی می‌توان به عظمت این حماسه بزرگ پی برد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان اقدام فتنه انگیز 88 را محکوم می کند و همچنین در مقابل هرگونه اقدامی که رنگ و بوی فتنه بدهد مقابله می کند و با اقدام راسخ خود در مقابل فتنه گران خواهد ایستاد .

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان ضمن بیعت مجدد با آرمان­های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بار دیگـر با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت اله­العظمی خامنه­ای مدظله­العالی تجدید میثاق نموده و برای جانفشانی  در راه پاسداری از حریم مقدس ولایت اعلام آمادگی می نماید.

و السلام علی من اتبع الهدی